  • 1. Data: 2009-05-15 07:08:24
    Temat: OC i forma platnosci
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Witam!

    Mam polisę OC na samochód. Jako forma płatności polisy wpisany jest przelew.
    Czy podczas kontroli policjant ma prawo żądać oprócz okazania polisy także
    dowodu jej opłacenia?

    GG# 906954

  • 2. Data: 2009-05-15 07:12:09
    Temat: Re: OC i forma platnosci
    Od: spp <s...@o...pl>

    Piter pisze:

    > Mam polisę OC na samochód. Jako forma płatności polisy wpisany jest
    > przelew.
    > Czy podczas kontroli policjant ma prawo żądać oprócz okazania polisy także
    > dowodu jej opłacenia?

    Nie masz obowiązku legitymowania się dowodami wpłat - wystarczy ważna
    polisa.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-05-15 08:49:37
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    spp wrote:

    > Nie masz obowiązku legitymowania się dowodami wpłat - wystarczy ważna
    > polisa.

    A polisa jest wazna nawet jesli nie jest zaplacona. Wtedy co najwyzej TU
    moze miec roszczenie cywilne do Ciebie, ale UFG i Policja moga Ci skoczyc...

    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2009-05-15 11:13:58
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Maverick napisał:

    > A polisa jest wazna nawet jesli nie jest zaplacona. Wtedy co najwyzej TU
    > moze miec roszczenie cywilne do Ciebie, ale UFG i Policja moga Ci
    > skoczyc...

    Ale jeśli do tej polisy ma zieloną kartę, to prawdopodobnie za granicą
    musi mieć i dowód wpłaty żeby była ona ważna.
    (przynajmniej kazał mi agent taki dowód spiąć z zieloną kartą)

  • 5. Data: 2009-05-15 11:17:31
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    cyklista wrote:

    > Ale jeśli do tej polisy ma zieloną kartę, to prawdopodobnie za granicą
    > musi mieć i dowód wpłaty żeby była ona ważna.
    > (przynajmniej kazał mi agent taki dowód spiąć z zieloną kartą)

    W UE? Nie musi. Tyle ze "lepiej miec" niz sie tlumaczyc i kopac z koniem.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2009-05-15 15:23:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    Teraz nawet polisy żądać nie może, ale dotąd miał prawo i obowiązek
    sprawdzić polisę. Opłata, to już kwestia pomiędzy Topbą, a
    ubezpeiczycielem.

  • 7. Data: 2009-05-15 16:02:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Teraz nawet polisy żądać nie może, ale dotąd miał prawo i obowiązek
    > sprawdzić polisę. Opłata, to już kwestia pomiędzy Topbą, a
    > ubezpeiczycielem.

    To już weszły te przepisy w życie?

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-05-15 17:36:03
    Od: <s...@a...pl>

    > Teraz nawet polisy żądać nie może, ale dotąd miał prawo i obowiązek sprawdzić
    > polisę.

    Wszędzie gdzie czytałem na ten temat podawano inne informacje. Mianowicie: Nie
    będzie mógł zabronić dalszej jazdy i zlawetować pojazdu. Czyżby naprawdę było
    inaczej czy się jednak pomyliłeś?

  • 9. Data: 2009-05-15 19:06:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Wszędzie gdzie czytałem na ten temat podawano inne informacje.
    > Mianowicie: Nie będzie mógł zabronić dalszej jazdy i zlawetować
    > pojazdu. Czyżby naprawdę było inaczej czy się jednak pomyliłeś?

    Ma być - bo to jest na uruchomieniu - dostęp do centralnej ewidencji
    ubezpieczonych. W tej sytuacji policjantowi polisa nie będzie potrzebna do
    niczego, bo sobie sam to sprawdzi.

  • 10. Data: 2009-05-15 19:07:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To już weszły te przepisy w życie?

    Jeśli nie weszły, to kwestia dni. nie pamiętam, kiedy dokładnie wchodzą w
    życie.