  • 1. Data: 2003-04-07 08:34:10
    Temat: Ustawowe prawo do zastawu
    Od: andrzej<a...@...neostrada.pl>

    Jestem właścicielem lokalu ,który wynajmowałem Sp zo.o.,firma ta nie
    płaciła przez jakis czs telefonów i powstał dług.
    Mimo wezwania do zapłaty na pismie nie otrzymałem żadnuch
    pieniędzy.Dnia 31 03 2003 wygasła umowa z tą firmą , a ja
    zatrzymałem im wszystko co mieli w biurze dokumenty też.Na co oni
    wezwali policję ,która sprawdziła moje dokumenty i stwierdziła że
    działam zgodnie z prawem ,w obecności policji wydałem dokumenty
    prezesowi firmy.
    Okazało się jednak że prezes tej firmy miał na terenie biura miał też
    dokumenty i sprzęty innej firmy o której nie jest mi nic wiadomo i z
    którą nie miałem nic wspołnego.
    Wcześniej otrzymałem oświadczenie od firmy która nie płaciła że jeżeli
    nie zapłaci to mogę zatrzymać meble i sprzęty.
    Proszę o pomoc jaka jest moja sytuacja prawna czy mogę ten sprzęt
    sprzedać i pokryć długi firmy, czy oświadczenie firmy że ,
    na poczet długu mogę zatrzymać jest prawne.
    Czy zatrzymując rzeczy obu tych firm popełniam jakieś wykroczenie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-04-07 09:41:17
    Temat: Re: Ustawowe prawo do zastawu
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    prawo zastawu służy tylko na rzeczach najemcy -
    tak stanowi art. 670 kc

    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-04-07 14:24:56
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "andrzej" <a...@...neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > na poczet długu mogę zatrzymać jest prawne.
    > Czy zatrzymując rzeczy obu tych firm popełniam jakieś wykroczenie.

    To nie ta firma jest od okreslania, jak ma Ci zaplacic ale Ty. Jesli chcesz
    zaspokoic sie z tach mebli i uwazasz, ze wystarczy to na pokrycie
    zobowiazania, to mozesz to zrobic, ale pod warunkiem, ze tamta firma
    wyraznie przeniesie na Ciebie wlasnosc tych rzeczy w zamian za umorzenie
    dlugu. Bo samodzielne zaspokojenie sie z przedmiotu zastawu (czyli bez zgody
    dluznika) moze nastapic tylko w drodze postepowania egzekucyjnego.
    Jesli uwazasz wiec, ze wartosc tych przedmiotow wystarczy na pokrycie tych
    naleznosci, to zazadaj od tej firmy pisemnego potwierdzenia, ze w zamian za
    umorzenie dlugu przenosza na Ciebie wlasnosc tych rzeczy. Wtedy bedziesz tez
    chroniony przed ewentualnym zarzutem, ze rzeczy te nie bala wlasnoscia tej
    firmy.

    --
    pozdr
    Przemek