  • 1. Data: 2003-04-07 07:25:16
    Temat: 1 pytanie :-)
    Od: "Real_Gracz" <i...@g...org>

    Jesli to juz bylo to sory, ale archiwum grupy jest tak duze ze ciezko
    w nim cos znalezc.

    1)Czy mozna sprzedawac i czerpac z tego korzysci materialne,
    oprogramowanie lub inne dobra (materialy cyfrowe) umieszczone w
    internecie jako freeware, czyli darmowe ?
    Rozumiem to w ten sposob, ze np. jest na pewnej stronie xx darmowych
    tapet czy obrazkow a ja je nagram na CD i komus sprzedam, a pieniadze
    ktore uzyskam beda na pokrycie kosztow nosnika, pradu, amortyzacji
    sprzetu (np. jak ktos nie ma internetu lub wypalarki), itp.
    Widzialem ze ludzie robia tak z systemami Linux na allegro.pl - te
    systemy sa darmowe ale ludzie je sprzedaja i tak jak mowilem - jest
    zaznaczone ze biora oplate za sciagniecie, czas, amortyzacje, nie za
    samo oprogramowanie ktore jest darmowe.
    Czy to legalne 100% z polskim prawem ?

    Dzieki, bardzo mnie ten problem zastanawia :-)

  • 2. Data: 2003-04-07 12:47:23
    Temat: Re: 1 pytanie :-)
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Real_Gracz wrote:

> [...]
    > samo oprogramowanie ktore jest darmowe.
    > Czy to legalne 100% z polskim prawem ?
    >
    > Dzieki, bardzo mnie ten problem zastanawia :-)

    Trzeba przeczytać dokładnie licencję tych programów i sprawdzić czy
    pozwala ona na taką sprzedaż. W 95% wypadków będzie pozwalała na
    sprzedaż po kosztach nośnika.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,