  • 1. Data: 2007-03-20 07:36:16
    Temat: Zle podany adres dostarczenia. Jak odzyskac paczke?
    Od: "kubex" <w...@o...pl>

    Witam,

    W skrocie opisze problem:
    Moja dziewczyna kupila przedmiot na aukcji internetowej, ale omylkowo
    podala bledny adres wysylki (zamiast ul. Dobra 33/7 podala 7/33). Traf
    chcial, ze taki adres istnieje i paczka zostala dostarczona. Gdy sie
    tam przeszlismy oczywiscie nikt nic nie wie o takiej przesylce. Za
    drugim razem juz nawet nie chcieli otworzyc. Wiem, ze przesylka
    zostala dostarczona, bo paczka byla z trackingiem. Kurier ma mi tez
    dostarczyc kwit z podpisem osoby, ktora paczke odebrala. Mamy tez
    dowody na to, ze zakupilismy przesylany przedmiot jak i mail z blednie
    podanym adresem.

    Moje pytanie brzmi co dalej? Koles juz nam raczej nie otworzy. Czy
    moge gdzies to zglosic? Moge sie powolac na jakies akty prawne?
    Pomocy, bo dostarczony sprzet byl dosyc drogi i nie chce tego tak
    zostawic.

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2007-03-20 07:37:56
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > W skrocie opisze problem:
    > Moja dziewczyna kupila przedmiot na aukcji internetowej, ale omylkowo
    > podala bledny adres wysylki (zamiast ul. Dobra 33/7 podala 7/33).

    Paczka jest o ile sie nie myle adresowana na osobe, kurier powinien
    sprawdzic komu ja dostarcza, ze tego nikt nie robi to inna bajka, ale
    proponuje poczytac regulamin firmy kurierskiej.
    pozdrawiam
    michal trych

  • 3. Data: 2007-03-20 08:08:59
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu kubex porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > dostarczyc kwit z podpisem osoby, ktora paczke odebrala. Mamy tez
    > dowody na to, ze zakupilismy przesylany przedmiot jak i mail z blednie
    Zakladam ze paczka byla zaadresowana nie na sam adres a na adres +
    osoba? Wiec niech teraz kurier sie wytlumaczy dlaczego podpis na
    potwierdzeniu odebrana jest inne niz nazwisko adresata.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-03-20 08:23:15
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    > Moje pytanie brzmi co dalej? Koles juz nam raczej nie otworzy. Czy
    > moge gdzies to zglosic? Moge sie powolac na jakies akty prawne?

    Po pierwsze zgłaszasz sie na policje i zgłaszasz zabór mienia.
    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 5. Data: 2007-03-20 10:28:16
    Od: "kubex" <w...@o...pl>

    > Paczka jest o ile sie nie myle adresowana na osobe, kurier powinien
    > sprawdzic komu ja dostarcza, ze tego nikt nie robi to inna bajka, ale
    > proponuje poczytac regulamin firmy kurierskiej.

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi!

    Oczywiscie paczka byla adresowana na konkretne imie i nazwisko. Co do
    regulaminu firmy kurierskiej (Siodemka) to jest tam mowa o doreczeniu
    do rak wlasnych:
    § 5.3. Zasadą jest doręczanie przesyłki Odbiorcy do rąk własnych. W
    przypadku gdy Odbiorcą jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna
    nie posiadająca osobowości prawnej - przesyłkę pozostawia się za
    pokwitowaniem w kancelarii lub komórce spełniającej jej rolę.

    Czy uwazacie, ze na tej podstawie moge domagac sie od firmy
    kurierskiej podjecia krokow celem odzyskania przesylki? Czy moze
    lepiej odrazu, tak jak pisze KrzysiekPP, brac te wszystkie kwity i
    zglaszac zabor mienia na policji?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 6. Data: 2007-03-20 10:51:49
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 20 Mar 2007 00:36:16 -0700, kubex napisał(a):

> [...]
    > moge gdzies to zglosic? Moge sie powolac na jakies akty prawne?
    > Pomocy, bo dostarczony sprzet byl dosyc drogi i nie chce tego tak

    Najłagodniejszy krok to pójść tam jeszcze raz z dzielnicowym.
    Z firmą kurierską już nie masz co gadać - najwyżej będą świadkiem
    na rozprawie - na pewno chętnie poświadczą że to było oszustwo,
    żeby z siebie zdjąć odpowiedzialność.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2007-03-20 11:22:38
    Od: "kubex" <w...@o...pl>

> [...]
    > Z firmą kurierską już nie masz co gadać - najwyżej będą świadkiem
    > na rozprawie - na pewno chętnie poświadczą że to było oszustwo,

    Dzieki Henry. Tez o tym pomyslalem i namierzylem juz dzielnicowego.
    Przejde sie tam z nim wieczorem. Mam nadzieje, ze sie to uda jakos
    wyjasnic...

    Pozdrawiam
    Kuba