  • 1. Data: 2009-12-28 16:59:15
    Temat: Źle naliczony urlop wypoczynkowy przez pracodawcę
    Od: Kuba_G <k...@g...com>

    Witam,
    Mam takie pytanie - otóż zmieniłem pracodawcę i w nowej firmie kadrowa
    poinformowała mnie, że poprzedni pracodawca źle wyliczył mi wymiar
    urlopu wypoczynkowego (nabyłem prawo do 26 dni urlopowych, a naliczono
    mi 20). Poinformowałem o tym kadry byłego pracodawcy, dostałem tylko
    odpowiedź zawierającą zdziwienie, że skończyłem wyższe studia
    (kserokopię dyplomu dostarczyłem pracodawcy jeszcze zanim podpisałem
    umowę:)). Ponownie wysłałem kopię dyplomu, jednak do dziś (kopia
    wysłana elektronicznie w środę 23.12) nie dostałem żadnej odpowiedzi
    na temat ew. korekty świadectwa, a co za tym idzie również
    powiększenia ekwiwalentu za urlop niewykorzystany. Jakie kroki mogę
    podjąć, jeżeli ex- pracodawca "oleje" zgłoszenie jego błędu, nie
    wystawiając korekty, ani nie powiększając odpowiednio ekwiwalentu?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam!
    Kuba

  • 2. Data: 2009-12-28 17:11:13
    Temat: Re: Źle naliczony urlop wypoczynkowy przez pracodawc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba_G" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    (kopia wysłana elektronicznie w środę 23.12)

    Zajrzyj do kalendarza. 24 pewnie nie pracowali, bo to wigilia. Pewnie się
    tym dziś dopiero ktoś zajął.

  • 3. Data: 2009-12-28 17:14:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > (kopia wysłana elektronicznie w środę 23.12)
    >
    > Zajrzyj do kalendarza. 24 pewnie nie pracowali, bo to wigilia. Pewnie

    raczej do nowego roku jest na urlopie.

  • 4. Data: 2009-12-28 17:18:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kuba_G wrote:

    > Jakie kroki mogę
    > podjąć, jeżeli ex- pracodawca "oleje" zgłoszenie jego błędu

    Widocznie uznano, że formalnie nic na razie nie zgłosiłeś.
    Zgłoś żądanie na piśmie za potwierdzeniem (masz 7 dni),
    a jak nie sprostują, to może przeczytaj pouczenie,
    które pracodawca powinien umieścić na świadectwie pracy.
    A jak nie umieścil, to przeczytaj art 97 par 2. 1. Kodeksu Pracy

  • 5. Data: 2009-12-28 17:21:48
    Od: Kuba_G <k...@g...com>

    On 28 Gru, 18:11, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    >  (kopia wys ana elektronicznie w rod 23.12)
    >
    > Zajrzyj do kalendarza. 24 pewnie nie pracowali, bo to wigilia. Pewnie si

    Oby:) Tylko kwestia jest tego typu, że wysłałem skan dyplomu w środę
    rano, więc pracowali cały ten dzień, dzisiaj również nic. Generalnie
    cisza zaczęła się dopiero wówczas, kiedy wyklarowało się, że popełnili
    błąd:) Ale może to faktycznie uprzedzenia, z tym że trochę
    uzasadnione:)

  • 6. Data: 2009-12-28 17:50:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba_G" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 28 Gru, 18:11, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    No i nie wiem, czy wysyłanie skanu jest najlepszym trybem. Należałoby
    wysłać pismo listem poleconym. Poza tym są terminy zawite do prostowania
    świadectwa pracy.