    From: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Złamanie i konsekwencje
    Date: Tue, 25 Jan 2005 23:45:07 +0100

    Witam,

    3 stycznia wychodząc do pracy, schodząc na nachylonym podjeździe dla wózków
    z bloku, złamałam nogę. Było strasznie ślisko, po prostu szklanka. Uważam,
    ze jest to ewidentne niedopełnienie obowiązków gospodarza domu, który nie
    posypał podjazdu piaskiem. Chcę pociągnąć spółdzielnię do odpowiedzialności
    za to zaniedbanie i w związku z tym mam kilka pytań:
    - czy powinnam od razu skierować pozew do sądu, czy też zwrócić się do
    spółdzielni? jeśli do spółdzielni, to na piśmie?
    - nie mam świadków w/w zajścia. Czy w związku z tym spółdzielnia / sąd może
    mi zarzucić brak wiarygodności? Mam natomiast wpis w kartę przyjęcia do
    szpitala godzinę wypadku i okoliczności.
    - chcę wnieść o odszkodowanie oraz o to, żeby gospodarz staranniej wypełniał
    swoje obowiązki - żeby w przyszłości nikomu się to nie wydarzyło.
    Jakie kroki powinnam podjąć? Jakie dowody zgromadzić?
    Będę wdzięczna za wszelkie porady.

    --
    KingAM

    "Nic nie dzieje się bez nas.