  • 1. Data: 2003-12-27 22:43:03
    Temat: Trybunał w Strasburgu
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam!

    Od przeszlo 6 lat jestem oskarzycielem posilkowym i glowna pokrzywdzona
    w procesie karnym przeciwko dwom lekarzom, ktorzy doprowadzili do
    smierci mojego dziecka.
    Zostaly wystawione trzy opinie bieglych, ktore jednoznacznie okreslily
    wine lekarzy, zreszta potwierdzili to podczas przesluchania w czasie
    rozprawy. W pierwszej instatncji zapadl wyrok korzystny dla mnie,
    natomiast II instancja skierowala sprawe do ponownego rozpatrzenia bo
    okazalo sie ze jeden zbieglych zostal przesluchany jako swiadek a nie
    jako biegly. Nie chce wchodzic kto i ile dal w lape:)
    Wyrok uchylono z powodu bledow proceduralnych. W trakcie ponownego
    rozpoczecia sprawy jeden z lekarzy poddal sie dobrowolnie karze,
    przeprosil i nawet zachowal sie po ludzku, pomimo ogromego uplywu
    czasu:( Drugi z lekarzy - buc pospolity nie chce i zamierza walczyc
    dalej. Oboje zostali oskarzeni z tego samego paragrafu, jedna z tych
    osob poddala sie karze sa opinie, zeznania itd.. prokuratura bardzo
    skrupulatnie prowadzila ta sprawe. I tu mam pytanie po jakim czasie moge
    zglosoc sie do trybunalu czy ma to sens? Drazni mnie obecny stan rzeczy
    i chciallabym zakonczyc ta sprawe swojego zycia. Za wszelkie sugestie
    bede wdzieczna
    Ania

  • 2. Data: 2003-12-27 23:54:53
    Temat: Re: Trybunał w Strasburgu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Fumfol" <f...@o...pl> napisal w wiadomosci

    Do Trybunalu mozesz kierowac sprawy po wyczerpaniu drogi krajowej. A tutaj
    najwyrazniej jej nie wyczerpano Po za tym mozesz równiez kierowac skarge
    na bezczynnosc organów. Ale tu juz nalezalo by znalezc jakies dziury w
    postepowaniu. Poszukaj w googlach, bo kiedys czytalem taka fajna strone po
    Polsku o Trybunale. Byly tam w jezyku polskim zapadle wyroki. Mozna bylo
    zorientowac sie z grubsza po ich lekturze jaka jest linia trybunalu i co
    uwaza za normalna zwloke, a co za nieuzasadniona.

  • 3. Data: 2003-12-28 21:47:49
    Temat: Re: Trybunal w Strasburgu
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal:

> [...]
    > Mozna bylo zorientowac sie z grubsza po ich lekturze jaka jest
    > linia trybunalu i co uwaza za normalna zwloke, a co za nieuzasadniona.

    Jak ktos zna adres tej strony, to niech podesle na grupe, tez bym sobie
    poczytal.

    (mrk)

  • 4. Data: 2003-12-28 22:21:47
    Od: "Maciek" <m...@i...net.pl>

    > Jak ktos zna adres tej strony, to niech podesle na grupe, tez bym sobie
    > poczytal.

    Troche tu jest:

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Astrasburg/st
    rasb_trybunal.html