    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgubiłem dokument - co robić?
    Date: Sun, 16 Aug 2009 22:11:14 +0200

    zielony666 pisze:

    > właściwie
    > mój
    > powinna

    > Był to oczywiście dokument tożsamości. Przepraszam za niedomówienie.

    A jaki? Dowód osobisty? Takie wiadomości znacznie ułatwią odpowiedź
    na pytanie. Bo potem może się okazać, że to nie DO i odpowiedź jest do
    niczego.

    W praktyce najlepiej pójść na pocztę i spytać się, czy nikt dowodu
    nie znalazł.

    Jeśli nie, to:

    ustawa o ewidencji ludności
    art. 42
    1. Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie
    zawiadomić o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje zaświadczenie
    o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego dokumentu.

    2. W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, zgłoszonego jako
    utracony, należy niezwłocznie zawiadomić o tym organ gminy, któremu
    złożono wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, jeżeli w miejsce
    zgłoszonego jako utracony nie został jeszcze wydany nowy dokument.

    3. W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, w miejsce którego
    wydano już nowy dowód osobisty, lub cudzego dowodu osobistego, należy
    niezwłocznie złożyć znaleziony dokument najbliższemu organowi gminy.

    Jak ktoś dowód znalazł, to...:

    kodeks wykroczeń
    art. 125
    Kto w ciągu dwóch tygodni od dnia znalezienia cudzej rzeczy albo
    przybłąkania się cudzego zwierzęcia nie zawiadomi o tym organu Policji
    lub innego organu państwowego albo w inny właściwy sposób nie poszukuje
    posiadacza,

    podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

    --
    Liwiusz