  • 1. Data: 2004-06-16 20:57:28
    Temat: Zgon mamy mojej żony,a odprawa.
    Od: "leon" <l...@p...onet.pl>

    Witam.Zmarła Mama mojej żony czy odprawa pośmiertna się należy,jak żona jest
    na moim utrzymaniu a ja jestem emerytem.i czy mnie się też należy.Dzięki za
    wiadomość.

    --
    Leon

  • 2. Data: 2004-06-16 22:03:22
    Temat: Re: Zgon mamy mojej żony,a odprawa.
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > na moim utrzymaniu a ja jestem emerytem.i czy mnie się też należy.Dzięki

    Odprawa pośmiertna przysługuje tylko następującym członkom rodziny
    zmarłego pracownika:
    1) małżonkowi,
    2) innym członkom rodziny spełniającym warunki wymagane do uzyskania renty
    rodzinnej.
    Z tego wynika, że nie przysługuje ani żonie, ani Tobie.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-06-17 07:09:06
    Od: "leon" <l...@p...onet.pl>

    Przepraszam,ze źle opisałem.chodziło mi o pieniążki z ZUS dając akt zgonu.
    Leon.

  • 4. Data: 2004-06-17 08:04:30
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    > Przepraszam,ze źle opisałem.chodziło mi o pieniążki z ZUS dając akt
    zgonu.

    Czyli pytałeś o zasiłek pogrzebowy. Otrzymuje osoba, która pokryła koszty
    pogrzebu, po przedstawieniu rachunków (nawet od księdza). Czyli rachunki
    muszą być wystawione na tę osobę. Najlepiej, gdy jest to ktoś z rodziny,
    może być też osoba stale zamieszkująca przed śmiercią z osobą zmarłą,
    która pokryła koszty pogrzebu.
    Zakłady pogrzebowe oferują podobno tzw. usługi bezgotówkowe: organizują
    pogrzeb, których koszty pokrywają później po otrzymaniu z ZUS zasiłku
    pogrzebowego.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-06-17 08:14:06
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam,ze źle opisałem.chodziło mi o pieniążki z ZUS dając akt
    zgonu.

    Jeszcze uzupełnię poprzedni post.
    Jeżeli osoba zmarła pobierała rentę, emaryturę lub była zatrudniona, to
    zasiłek może otrzymać osoba, która pokryje koszty pogrzebu.
    Gdyby jednak osoba zmarła nie miała własnego źródła dochodów i pozostawała
    np. na Twoim utrzymaniu, to Ty masz prawo do otrzymania zasiłku
    pogrzebowego z tego tytułu, że jesteś emerytem.

    Pozdrawiam

    wa

  • 6. Data: 2004-06-18 08:54:34
    Od: "leon" <l...@p...onet.pl>