  • 1. Data: 2003-07-18 09:49:11
    Temat: Wypadek w drodze z pracy do domu
    Od: "Derek" <q...@a...pol.lublin.pl>

    Witam,

    W marcu 2001 spowodowałem wypadek drogowy w drodze z pracy. Na drodze
    panowały złe warunki. Na jezdni zalegało błoto pośniegowe i nawierzchnia
    była śliska. Po zakończeniu leczenia złozyłem stosowną dokumentację do ZUS o
    jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku w drodze z pracy.

    Zgodnie z obowiazujaca w tym czasie ustawą, z 12.06.1975, jednorazowe
    odszkodowanie należy sie wtedy, jezeli droga była droga najktótszą i nie
    został przerwana a zdarzenie było nagłym zdarzeniem wywołanym przyczyna
    zewnętrzną.

    ZUS odmówił mi uznania zdarzenia za wypadek w drodze z pracy do domu z
    powodu braku przyczyny zewnętrznej zdarzenia.

    Okoliczności - warunki atmosferyczne, które przedstawiłem wyżej wydaja mi
    sie bez wątpienia okolicznościami zewnętrznymi. Ale to jest tylko moja
    interpretacja.

    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    Darek