  • 1. Data: 2007-07-01 09:53:05
    Temat: Zgoda mieszkancow wspolnoty
    Od: "Jono" <h...@j...pl>

    Witam,

    1. Wymiana kabla
    Wkrotce bede wymienial glowny przewod zasilajacy do mojego mieszkania. Trasa
    przebiegu kabla biegnie przez klatke schodowa (z parteru na drugie pietro).

    2. Montaz klimatyzatora na dachu (jednostka zewnetrznej). W tym przypadku
    cala instalacja przebiegnie przez moje mieszkanie i moj strych.

    Czy na powyzsze prace musze zebrac jakies podpisy mieszkancow? Jesli tak, to
    w jakiej formie?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-07-01 10:39:36
    Temat: Re: Zgoda mieszkancow wspolnoty
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Jono" <h...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > 1. Wymiana kabla
    > Wkrotce bede wymienial glowny przewod zasilajacy do mojego mieszkania.
    > Trasa przebiegu kabla biegnie przez klatke schodowa

    jakakolwiek ingerencja w czesc wspolna budynku musi byc obowiazkowo
    potwierdzona uchwała WM zezwalajaca na ta czynnosc, a przewody elektryczne
    znajdujace sie na klatce schodowej zdecydowanie sa czescia wspolna

    > (z parteru na drugie pietro).
    ??? dlaczego az z parteru ??
    nie lepiej dogadac sie z WM i zrobic po prostu remont calej instalacji na
    klatce?? - tylko to troche pewnie potrwa, zaleznie od srodków na FR i od
    planu gospodarczego,

    >2. Montaz klimatyzatora na dachu (jednostka zewnetrznej). W tym przypadku
    >cala instalacja przebiegnie przez moje mieszkanie i moj strych.
    strych masz wykupiony na własność ?? - jezeli tak to na to akurat nie
    potrzebujesz zgody, ale juz na montaz klimy na dachu i ingerencje w jego
    konstrukcje ( samo wiercenie dziurek nia juz bedzie ;-) ) potrzebujesz zgody

    > Czy na powyzsze prace musze zebrac jakies podpisy mieszkancow? Jesli tak,
    > to w jakiej formie?

    wiec ja bym ci poradzil nastepujaca sciezke
    zarzad twojej wspolnoty i pytanie do niego o "warunki robót" - jezeli macie
    administratora jakiegos, zewnetrzna firme to lepiej w sumie do nich niz do
    zarzadu bo sam zarzad to moga byc przypadkowi ludzie, a administrator
    powinien miec u siebie fachowcow jakichs
    jezeli masz juz warunki to bedziesz wiedzial co dalej, pewnie bedziesz
    musial sie przejsc po mieszkancach z uchwała okreslajaca zakres twoich robot
    i bedziesz musial zebrac mininum 50% wartosci udziałów zeby zgoda byla
    wiazaca

    a tak nawiasem to polecam forum www.wspolnota.net.pl

    jarek

  • 3. Data: 2007-07-01 14:41:28
    Od: "Jono" <h...@j...pl>

    > ??? dlaczego az z parteru ??

    Przylacze z ZE jest na parterze. Tam tez sa wszystkie liczniki energii.

    > wiec ja bym ci poradzil nastepujaca sciezke
    > zarzad twojej wspolnoty i pytanie do niego

    Piszac o wspolnocie troche 'przesadzilem'. W klatce mieszka 12 rodzin, nie
    ma zadnej formalnej wspolnoty. Ktos sie zajmuje wywozem smieci i zbiera
    oplaty (niektorzy nie, bo twierdza ze smieci lepiej przechowywac w domu i
    raz na miesia je wywiezc do lasu alo spalic w piecu). Ktos zbiera po 40 PLN
    na fundusz remontowy (nawiasem mowiac placi tylko 5 mieszkan). Ktos zbiera
    pieniadze za prad na klacte schodowej, itd. Jednym slowem nielad jakich
    malo.
    Ludzie tu mieszkajacy to pewnego rodzaju element, lub skansen wyjatkowych
    przypadkow.

    Bardzo dziekuje za porady.

  • 4. Data: 2007-07-01 18:10:03
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

> [...]
    > jakich malo.
    > Ludzie tu mieszkajacy to pewnego rodzaju element, lub skansen wyjatkowych

    widzisz wiec zalezy od sytuacji prawnej, jezeli masz wykupiony lokal to juz
    w tym momencie z mocy prawa powstaje wspolnota mieszkaniowa, i ona ma juz
    jakas osobowosc swoja ;-) teraz kwestia tylko ustalenia w twoim przypadku
    kto tym zarzadza, bo ktos musi i musisz z nim porozmawiac