eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął › Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!l13g2000yqb.googlegroups
    .com!not-for-mail
    From: kasia <l...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już
    minął
    Date: Sat, 17 Oct 2009 13:41:41 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 53
    Message-ID: <9...@l...googlegroups.com>
    References: <a...@p...googlegroups.com>
    <hbcev3$e75$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.112.151
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1255812102 12754 127.0.0.1 (17 Oct 2009 20:41:42 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Oct 2009 20:41:42 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: l13g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=83.142.112.151;
    posting-account=WnaU_AoAAADeAs9c1s1zTDGEHKz-7R8b
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.5)
    Gecko/2008120122 Firefox/3.0.5,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:611530
    [ ukryj nagłówki ]

    On 17 Paź, 14:57, kuba <p...@o...pl> wrote:
    > Adrian pisze:
    >
    >
    >
    > > Witam,
    >
    > > Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
    > > niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
    > > informacja, iż
    > > 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
    > > 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
    > > reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
    > > + 14 dni
    > > 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
    > > - nic tu nie jest zaznaczone
    >
    > > jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
    > > uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
    >
    > > Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
    > > rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie
    >
    > Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
    > z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)
    >
    > Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
    > roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
    > sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.
    >
    > Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
    > przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
    > nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.
    >
    > --
    > kubawww.fashioncorner.pl

    A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
    oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 18.10.09 11:12 kuba

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1