  • 1. Data: 2004-08-22 16:47:48
    Temat: Zezwolenie na publikacje map na stronie www
    Od: "Coder" <m...@...pl>

    Witam,

    Przejrzalem juz archiwum grupy i wiem jak mniej wiecej wyglada sprawa
    publikacji map w Internecie. Sytuacja wyglada tak: chce stworzyc rowerowa
    mape Polski (szlaki i sciezki rowerowe) w wersji elektronicznej. W zalozeniu
    ma to byc mapa wektorowa tworzona "w locie" przez oprogramowanie dzialajace
    na serwerze. Poniewaz chce, aby opracowanie bylo bardzo dokladne, zaopatruje
    sie w odpowiednie mapy (skala 1:10000) nalezace do panstwowego zasobu
    geodezyjnego i kartograficznego. Po przeczytaniu artykulu ze strony
    http://www.bgwm.pl/artykuly_baza/art_prawa_sp_rozpow
    _pzgik.htm nie mam juz
    watpliwosci co do statusu prawnego tych materialow, cytuje:

    "(...) Prowadzi to do wniosku, że produkty państwowego zasobu geodezyjnego i
    kartograficznego, powstałe w wyniku realizacji zadań kompetencyjnych Służby
    Geodezyjnej i Kartograficznej są urzędowymi dokumentami i nie podlegają
    regulacjom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. (...)"

    Dalej wyczytalem, ze "rozpowszechnianie, rozprowadzanie oraz reprodukowanie
    w celu rozpowszechniania i rozprowadzania wymaga zezwolenia" w moim
    przypadku Glownego Geodety Kraju. Moje opracowanie dostepne byloby, tak jak
    wspominalem, na stronie WWW. Zeby jeszcze bardziej skomplikowac ;), zalozmy,
    ze wprowadze oplaty za korzystanie z mojej mapy. Teraz pojawia sie pytanie:
    jaki moze byc koszt wspomnianego wyzej zezwolenia ew. gdzie mozna znalezc
    jakakolwiek informacje na ten temat?

    Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
    Michal Grzechowiak

  • 2. Data: 2004-08-22 22:34:19