  • 1. Data: 2004-08-22 12:36:57
    Temat: Blokada
    Od: Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl>

    Czym uzasadnione jest zakładanie blokad przez Straż Miejską w miejscu
    zakazu postoju i zatrzymywania ?

  • 2. Data: 2004-08-22 14:13:39
    Temat: Re: Blokada
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej" <mazi630@.op.antyspam.pl> napisał w wiadomości
    > Czym uzasadnione jest zakładanie blokad przez Straż Miejską w miejscu
    > zakazu postoju i zatrzymywania ?

    Ustawą. A czym ustawa, to nie wiem. Pewnie względami skuteczności.

  • 3. Data: 2004-08-22 18:55:18
    Od: "Mariusz" <w...@w...pl>

    > Użytkownik "Maciej" <mazi630@.op.antyspam.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ustawą. (...)

    Ale jaką ustawą konkretnie?

  • 4. Data: 2004-08-22 20:17:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14
    stycznia 2000 r. w sprawie usuwania pojazdów i blokowania ich kół

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJIz dnia 30 grudnia
    2002 r.
    w sprawie kontroli ruchu drogowego

  • 5. Data: 2004-08-23 04:18:45
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 sie o godzinie 22:17, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > stycznia 2000 r. w sprawie usuwania pojazdów i blokowania ich kół
    >
    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJIz dnia 30 grudnia

    To raczej rozporządzenia a nie Ustawy - czy też źle mi się wydaje?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-08-23 08:56:51
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl> napisał:

    >Czym uzasadnione jest zakładanie blokad przez Straż Miejską w miejscu
    >zakazu postoju i zatrzymywania ?
    Ustawa PoRD - art. 130a. 8. Pojazd może być unieruchomiony przez
    zastosowanie urządzenia do blokowania kół w przypadku pozostawienia go
    w miejscu, gdzie jest to zabronione, lecz nieutrudniającego ruchu lub
    niezagrażającego bezpieczeństwu.
    9. Pojazd unieruchamia Policja lub straż gminna (miejska).
    Pełny i aktualny tekst ustawy (i nie tylko) - adres w stopce.
    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 7. Data: 2004-08-23 17:41:27
    Od: Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

> [...]
    > zastosowanie urządzenia do blokowania kół w przypadku pozostawienia go
    > w miejscu, gdzie jest to zabronione, lecz nieutrudniającego ruchu lub

    No właśnie. Jaka jest wobec tego była intencja wprowadzenia znaku zakazu
    zatrzymywania i postoju, bo Straż Miejska blokuje koła w każdym
    przypadku, gdy nie może w danym momencie "dopaść" właściciela pojazdu ?

  • 8. Data: 2004-08-23 20:18:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]

    Dobrze, Z tym, że działają na podstawie ustaw. Tu jest szczegółowo. Ogólnie
    jest w ustawie o strażach gminnych, ale nie podawałem, bo tam jest tylko
    tyle, że w ogóle mogą je zakładać [art. 12.1.6], więc nie podawałem, bo nic
    merytorycznego z tego nie wynika.

  • 9. Data: 2004-08-24 08:40:26
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl> napisał:

    >Jaka jest wobec tego była intencja wprowadzenia
    Nie mnie na to pytanie odpowiadać-to pytanie do ustawodawcy ;-)

    >znaku zakazu zatrzymywania i postoju,
    Takiego znaku nie ma; jest jeden: postoju, a drugi: zatrzymywania.

    >bo Straż Miejska blokuje koła w każdym przypadku,
    >gdy nie może w danym momencie "dopaść" właściciela pojazdu ?
    Skoro pojazd nie utrudnia ruchu lub nie zagraża bezpieczeństwu, to
    mogą to zrobić. W innym przypadku należałoby pojazd odholować, co
    raczej byłoby większym kłopotem dla właściciela.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-08-24 14:08:34
    Od: Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Takiego znaku nie ma; jest jeden: postoju, a drugi: zatrzymywania.

    Jeden to jest: zakaz zatrzymywania a drugi: zakaz zatrzymyania i
    postoju. Mądralo.