  • 41. Data: 2010-04-03 12:10:53
    Temat: Re: Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Ajgor napisał(a) w <hp5qe2$kv6$1@news.dialog.net.pl> :

    > A tak całkiem serio. Ja na przykład codziennie jeżdżę do pracy 40
    > kilometrów.
    > Autobusem. Ale często zdarza mi się jechać samochodem. Może trudno w to
    > uwierzyć, ale zawsze przestrzegam
    Wydaje mi się, że słusznie robisz.

    > Załóżmy, że akurat jakiś warjat wyprzedza mnie z prawej strony przed
    > radarem. Ja jadę 90km/h a on 140. Radar robi zdjęcie, na którym widać nas
    > obu. Ja na lewym pasie, tamten na prawym. I co w takiej sytuacji?
    > Ciekawskim dodam, że chodzi o drogę numer krajowy 3, czyli międzynarodową
    > E65 Między Lubinem, a Polkowicami.
    Nie wiem, ale chyba radary pozwalają na jakąś analizę, w ciągu paru miesięcy
    zdarzyło mi się dwa razy widzieć błysk radaru. Dwa razy z powodu mijającego
    mnie lub wyprzedzającego auta. Ostatni raz w grudniu. Nie dostałem ani
    zdjęcia, ani mandatu, ani żadnego wezwania. Zatem chyba technika pozwala na
    określenie, który kierowca złamał przepisy.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 42. Data: 2010-04-03 12:12:36
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    b...@g...com napisał(a) w
    <0...@z...goo
    glegroups.com> :

    > Schodzicie z tematu całkowicie nie w tą stronę. Temat jest prosty.
    > Jadą dwa samochody. Jeden wyprzedza drugi. Fotoradar mierzy prędkość i
    > wychodzi, że ten wyprzedzający przekroczył prędkość. Czy w tym
    > przypadku kierowca drugiego samochodu, który jechał z dozwoloną
    > prędkością powinien otrzymać mandat? Fotoradar nie może rozróżnić
    > przecież który samochód jechał szybciej, bo po prostu nie ma takiej
    > fizycznej możliwości. I co wtedy?
    Sądzę, że współczesnej techniki nie doceniasz. I jestem coraz bardziej
    przekonany, że przekroczyłeś dozwoloną prędkość.

  • 43. Data: 2010-04-03 12:36:28
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że słusznie robisz.

    Mnie się też tak wydaje :) A najlepszy ubaw mam, jak jadę dokładnie z
    dozwoloną prędkością,
    a tu za mną jakiś gówniarz miga światłami, bo mu się spieszy :) Dodam, że
    wjeżdżając do Wrocławia od strony Środy Śląskiej
    (czasem tam jeżdżę) BARDZO często (właściwie prawie zawsze) jest taka
    sytuacja, gdzie ja jadę 40km/h (takie tam jest ograniczenie),
    a tu wyprzedza mnie radiowóz. Nie jadący na sygnale. To co.. Im wolno?

> [...]
    > na
    > określenie, który kierowca złamał przepisy.

    Albo po prostu nie mogą udowodnić, który złamał, więc odstępują od ukarania,
    żeby si.e nie pakować w żmudne sprawy sądowe, które do niczego nie
    doporwadzą.

  • 44. Data: 2010-04-03 12:36:55
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 14:12, Maciek <f...@e...one.nospam.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Sądzę, że współczesnej techniki nie doceniasz. I jestem coraz bardziej
    > przekonany, że przekroczyłeś dozwoloną prędkość.

    Oj uwierz mi, że doceniam. To czy przekroczyłem, czy nie
    przekroczyłem nie ma tutaj większego znaczenia. Temat chyba
    wyczerpany.

  • 45. Data: 2010-04-03 12:45:58
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 14:36, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Albo po prostu nie mogą udowodnić, który złamał, więc odstępują od ukarania,
    > żeby si.e nie pakować w żmudne sprawy sądowe, które do niczego nie

    Odnośnie jazdy samochem - tyle opinii ilu kierowców. Niestety często
    dajemy się ponieść fantazji i jeździmy za szybko. Trochę za mało jest
    miejsc w naszym kraju, w których legalnie można wsiąść w samochód i
    poszaleć do woli. Jednym z takich miejsc jest np. lotnisko Bemowo, na
    które czasem wjeżdzam tylko po to by się wyszaleć. To pomaga, niestety
    nie wszyscy to stosują.

  • 46. Data: 2010-04-03 13:38:48
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Nie jest tak źle - mandat nie jest obowiązkowy - to rodzaj przywileju.

    Poje.. Cię. To sposób na zbieranie kasy a nie żaden przywilej

  • 47. Data: 2010-04-03 13:40:11
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl>

    > "Prawie pół drogi jadę czteropasmówką. Bardzo często zdarza się, że
    > jestem wyprzedzany zarówno z prawej, jak i lewej strony."
    >
    > Tak bardzo czesto zjezdzasz w lewo z tej drogi i wtedy wyprzedzaja Cie
    > z prawej i z lewej? W jakim momencie nastepuje to bardzo czeste
    > wyprzedzanie z obu stron?

    Tak czy siak pierdoły bez związku

  • 48. Data: 2010-04-03 13:41:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-03 15:38, niusy.pl pisze:

    > Poje.. Cię. To sposób na zbieranie kasy a nie żaden przywilej

    Tai, tylko niewinni płacą mandaty. :(

    --
    spp

  • 49. Data: 2010-04-03 13:50:41
    Temat: Re: Zdj?cie z fotoradaru a druga dwupasmowa
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 03.04.2010 10:50, Ajgor wrote:
    > U?ytkownik napisa? w wiadomo?ci news:0c7d2ed2-bae0-4e43-ba37-

    > DOK?ADNIE o to mi chodzi?o.
    > Prawd? m?wi?c nie ma znaczenia, kt?rym pasem jad?. Chodzi o to, ?e wida? dwa
    > samochody obok siebie.

    Przy niektorych fotoradarach na jezdni rysowanych jest kilka
    poprzecznych, bialych linii, na kazdym z pasow - namalowanych z precyzja
    i "zsynchronizowanych" z pozycja fotoradaru.

    Nawet, gdy trzy samochody jada obok siebie, umozliwiaja one dokladne
    rozpoznanie ktory z nich przekroczyl predkosc (choc teoretycznie jest
    mozliwe, ze wszystkie z nich podczas jazdy 120 km/h wstrzela sie
    dokladnie w miejsce linie umozliwiajace ustalenie dokladnie tego
    samochodu...).

    Gdy nie ma takich linii, a jest watpliwosc, to zdjecie zazwyczaj wedruje
    do kosza.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 50. Data: 2010-04-03 13:55:46
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 15:50, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

> [...]
    > samochodu...).
    >
    > Gdy nie ma takich linii, a jest watpliwosc, to zdjecie zazwyczaj wedruje

    Nie ma takich linii, bo, jak wcześniej napisałem, zdjęcie zostało
    wykonane przenośnym fotoradarem.