    From: "Sebastian Tatol" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zdarzenie nagrane na kamerze
    Date: Sun, 25 May 2003 20:33:33 +0200

    Witam,

    od razu przystapie do opisu zdarzenia:
    ruszam z miejsca w ktorym obowiazuje zakaz zatrzymywania sie i postoju,
    lamiac nakaz jazdy w prawo skrecam w lewo (wszak jest 22:30 i jest
    pusto:)), zagapiam sie na przejezdzajacy nieopodal samochod policyjny, i gdy
    sie odgapiam jestem juz na chodniku a obcy samochod jest 50 cm ode mnie.
    Nastapilo lubudu i sie zatrzymalem, wysiadlem, obejrzalem swoj samochod,
    pojechalem 20 m dalej, zaparkowalem, wysiadlem, poszedlem zobaczyc ile szkod
    zrobilem. Za wycieraczke uszkodzonego samochodu wlozylem kartke ze swoim
    nrem fonu i pojechalem do domu.
    2 dni pozniej przychodzi facet i mowi: "Rozwaliles mi samochod, wiec ja
    poszedlem na policje, i bedziesz mial sprawe karna za falszywy numer fonu
    ktory podales na kartce (kompletny bezsens, numer byl ok, ale niewazne) oraz
    punkty karne za zlamanie zakazu i nakazu oraz kolizje. Oczekuje wiec twej
    propozycji." - odrzeklem ze chetnie napisze oswiadczenie lecz to go nie
    zadowolilo.
    Cale zdarzenie nagralo sie na kamery video firmy ktora ochrania budynek spod
    ktorego odjezdzalem i w zwiazku z tym mam pytania:
    1. Czy te kasety moga stanowic jakikolwiek dowod czegokolwiek? Czy moge sie
    spodziewac ze na podstawie tych kaset policja zechce mi wlepic mandaty za
    zlamanie znakow zakazu i nakazu?
    2. Czy firma ochroniarska udostepniajac kasety na zyczenie goscia
    (poszkodowanego), a wiec usdostepniajac je publicznie, nie zlamala
    przypadkiem jakiegos paragrafu (jesli tak to prosze o podanie jakiego,
    chociaz mniej wiecej)? Rozumiem ze moga one byc uzywane do monitoringu, ale
    nie po to by mnie nagrywac i pokazywac jakims obfajfusom ktorzy o to
    poprosza.
    3. Czy facet ktory przylazl mi do biura z oczekiwaniem propozycji z mej
    strony, (gdy zapytalem czy finansowa odrzekl ze tak, i mam na to 2
    swiadkow), podpadl moze niechcacy pod jakis paragraf czy nie?

    Dzieki i pozdrawiam

    Sebastian