  • 1. Data: 2006-01-23 11:12:35
    Temat: Zchowek
    Od: Zygmunt<s...@g...de>

    W sadzie miala sie odbyc sprawa spadkowa po moim ojcu. Dziedziczenie mieszkania
    po ojcu. W testamencie ojciec zaznaczyl, ze mieszkanie w calosci zapisuje mnie
    poniewaz pieniadze na zakup tego mieszkania otrzymal odemnie. Brat wiedzial o
    tym dlatego uprawomocnil mnie notarialnie do reprezentowania go przed sadem,
    ale przed rozprawa zmarl i pelnomocnictwo to jest nie wazne. Czy jego zona, z
    ktora zyl od 10- lat w separacji ( maja dwoje dzieci ) moze teraz rzadac przed
    sadem zachowku odemnie, a jezeli tak, to ile i w jaki sposob moze on byc odemnie
    wyegzekwowany ?
    Mieszkanie to chcialbym sprzedac i dlatego musi byc wpisane do ksiegi wieczystej,
    ale jezeli ona bedzie teraz rzadac zachowku to nie wiem w jaki sposob mam to
    teraz przeprowadzic.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-23 16:12:01
    Temat: Re: Zchowek
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zygmunt napisał(a):
> [...]
    > sadem zachowku odemnie, a jezeli tak, to ile i w jaki sposob moze on byc odemnie

    Żona nie, jego dzieci - tak

    > Mieszkanie to chcialbym sprzedac i dlatego musi byc wpisane do ksiegi wieczystej,
    > ale jezeli ona bedzie teraz rzadac zachowku to nie wiem w jaki sposob mam to
    > teraz przeprowadzic.

    Przeprowadzić postępowanie spadkowe (o stwierdzenie nabycia spadku),
    jeśli bratankowie będą chcieli dochodzić zachowku, to i tak nie w tej
    sprawie, a w odrębnym procesie.

    KG

  • 3. Data: 2006-01-23 16:52:21
    Od: Zygmunt<s...@g...de>

    Dziekuje,
    zanaczy sie ze po rozprawie o stwierdzenie nabycia spadku i otwarcia testamentu,
    w postanowieniu sadu bede figurowal jako jedyny wlasciciel tego mieszkania i bede
    mogl dalej przeprowadzac procedury zwiazane z wpisem do ksiegi wieczystej ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-01-23 17:02:34
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zygmunt napisał(a):
> [...]
    > mogl dalej przeprowadzac procedury zwiazane z wpisem do ksiegi wieczystej ?

    Będziesz zapewne jedynym spadkobiercą - o ile testament jest prawidłowo
    sporządzony, czyli zawiera powołanie spadkobiercy, a nie rozporządzenie
    konkretnymi przedmiotami (na przykład mieszkaniem). Bo wtedy może być
    różnie - w zależności od wartości składników spadku.
    A jeśli będziesz jedynym spadkobiercą, to na podstawie postanowienia o
    stwierdzeniu nabycia spadku zostaniesz wpisany w księdze wieczystej w
    miejsce zmarłego.

    KG

  • 5. Data: 2006-01-23 17:27:55
    Od: Zygmunt<s...@g...de>