    From: "Jurek S." <j...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zażalenie na wyrok nakazowy
    Date: Tue, 4 May 2004 21:29:33 +0200

    Taki wyrok otrzymala dzisiaj moja tesciowa - w sumie 180 zł (emerytura
    ok.900), mieszka sama.
    Troche ma nagrabione z sasiadami, bo jeden klepie tapicerke po nocach (na
    lewo), drugi pije i sie awanturuje, a ona z wyczulonym sluchem wciaz ich
    napomina.

    Jeden z nich zlozyl doniesienie o wykroczeniu u dzielnicowego, inny sasiad
    to potwierdzil. Zarzutem bylo, ze mama stuka po kaloryferze i podlodze n/n
    przedmiotem od... 2001 roku do dzis (luty br.). Dzielnicowy zlozyl wniosek
    do sądu o ukaranie w postepowaniu zwyczajnym (art 107 kw).

    Trzeba teraz napisac jakies zazalenie i prosilbym o fachowa rade.
    1. Nie widzialem jeszcze dowodow w sprawie, ale mam twierdzi, ze zadnego
    protokolu z przesluchania nie podpisywala. Glownym zalacznikiem jest
    przesluchanie, w ktorym ponoc mam sie przyznala i zgodzila na zlozenie
    wniosku :)
    Gdyby jednak tak bylo, to czy moze teraz odwolac te zaznania?

    2. Donosiciel i swiadek potwierdzili, ze mam stuka w kaloryfery i podloge.
    Skad oni moga to wiedziec? W samej tej klatce mieszka kilkanascie rodzin, a
    echo w tym betonioku niesie jak diabli. Policjant uwierzyl im na slowo,
    nawet na miejscu nie zobaczyl, czy kaloryfer obity - nic.
    Moge sie tego uczepic... ?

    3. Policjant datowal wniosek na 12.02, w sądzie przybito 18.02 date
    przyjecia.
    Doniesienie bylo chyba jeszcze wczesniej. Sad napisal, ze za stukanie od
    2001 do 18.02...
    Nie powinno sie konczyc na dacie wniosku? A moze na dacie doniesienia?

    Wg policjanta, zebrane dowody (donos i przesluchanie) nie budzą - jak
    napisal we wniosku - zadnych watpliwosci co do winy podejrzanej.

    Co ja mam w tej sytuacji zrobic? - poradzcie

    Jurek S.