  • 1. Data: 2005-01-24 23:54:11
    Temat: Zazalenie...?
    Od: Mariusz <u...@m...pl>

    Witam,
    Art. 37 par. 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000
    r. Nr 98, poz. 1071) mówi, że "na niezałatwienie sprawy w terminie
    określonym w art. 35 lub ustalonym w myśl art. 36 stronie służy
    zażalenie do organu administracji publicznej wyższego
    stopnia."

    Kwestie dotyczące zażaleń reguluje Rozdział 11 K.P.A. Powyższe
    zagadnienie nie jest omawiane, ale w art. 144 czytamy, że "w sprawach
    nie uregulowanych w niniejszym rozdziale do zażaleń mają odpowiednie
    zastosowanie przepisy dotyczące odwołań."

    No to idziemy dalej... Postępowanie w sprawie odwołań jest omówione w
    rozdziale 10. ustawy. W art. 129 par. 1 czytamy: "Odwołanie wnosi się
    do WŁAŚCIWEGO organu odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał
    decyzję."

    Mam zatem pytanie do prawników praktyków. W jaki formalnie sposób
    składa się zażalenie w odniesieniu do art. 37 par. 1, jeśli sprawę
    prowadzi minister?
    Czy tak jak w przypadku skarg (art. 229), organem WŁAŚCIWYM w sprawie
    takiego zażalenia jest Prezes Rady Ministrów? Jeśli tak, to jak - w
    myśl art. 129 par. 1 - powinno wyglądać (do kogo adresowane, gdzie
    fizycznie złożone) zażalenie?

    Z pozdrowieniami,
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-01-25 20:30:35
    Temat: Re: Zazalenie...?
    Od: Mariusz Z. <u...@m...pl>

    Naprawdę nie nie ma tutaj praktyka, który mógłby - choć krótko -
    wypowiedzieć się na powyższy temat? Nie wierzę ;-)

    Na pewno jest ktoś, kto zna procedury KPA :)

    Pozdrawiam,
    M.

  • 3. Data: 2005-01-26 13:28:56
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz Z." <u...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzieć się na powyższy temat? Nie wierzę ;-)
    >
    > Na pewno jest ktoś, kto zna procedury KPA :)

    Nobody knows? Minister to PAN. Na niego się zażaleń nie składa!!

  • 4. Data: 2005-01-26 14:08:30
    Od: Mariusz Z. <u...@m...pl>

    Z wielką radością "remeeq" <r...@o...pl> napisał:

    > Nobody knows? Minister to PAN. Na niego się zażaleń nie składa!!

    No jak to...? :-) Jak narozrabiali jego ludzie (bo sam przecież nie
    prowadzi spraw), to zażalenie trzeba złożyć.

    Pozdrawiam,
    M.