    From: "grzesiek" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zawiłości rozwodowe
    Date: Fri, 19 Nov 2004 01:43:13 +0100

    Witam !Mam takie małe pytanie do prawników.
    Po 15 latach małżeństwa ,żona oznajmiła mi ,że chce rozwodu ,gdyż"nie czuje
    się spełniona"Pomijając fakt ,jaka to jest tragedia osobista dla mnie
    ,oznajmiła mi również ,że muszę sobie szukać mieszkania.(?)

    Z racji tego ,że ostatnio nie powiodło mi się w interesach,ona
    wspaniałomyślnie chce mi kupić to mieszkanie(skąd ma na to pieniądze nie
    wiem)
    Nasz sytuacja wygląda następująco: w 2003 roku ustanowiliśmy rozdzielność
    majątkową.Mieszkanie w którym obecnie mieszkamy ,jest nasze
    własnościowe,zakupione na nas obojga.Zaproponowała mi ,że po rozwodzie
    przepisze na mnie mieszkanie ,które chce kupić a ja wtedy wymelduje się z
    obecnego lokum.
    Moje pytanie :Czy wyprowadzając się do mieszkania kupionego przez
    żone(czyli prawnie jej)nie przebywając pod adresem faktycznego zameldowania
    ,nie narażam się w ten sposób,że może mnie wymeldować z obecnego mieszkania
    a później wyrzucić mnie z tego jej mieszkania i zostawiając na lodzie?

    Jak można byłoby załatwić te sprawe przeprowadzkowo-rozwodową bez takich
    ceregieli.Może można spisać umowe notarialną na mocy której zobowiązałbym
    się ,że po kupnie mieszkania dla mnie ja zrzekam się praw do obecnego
    mieszkania?
    Prosze pomóżcie jeśli możecie