  • 1. Data: 2004-11-21 14:22:49
    Temat: Zawieszenie postępowania przez prokuraturę...
    Od: Andrzej <v...@b...cy>

    Witajcie!

    Mam takie pytanie: toczy się postępowanie o przestępstwo, a podejrzany
    po otrzymaniu wezwania wysłał do policji pismo, że nie może się stawić
    bo właśnie wyjeżdża za granicę i go dłuższy czas nie będzie.
    Po upływie może tygodnia osoba poszkodowana otrzymuje z prokuratury
    zawiadamienie o zawieszeniu postępowania "...wobec przebywania
    podejrzanego za granicą i brakiem możliwości wykonania czynności
    proicesowych z jego udziałem". Nie jest napisane na jaki okres to
    zawieszają itd. Jest tylko na dole info, że od tej decyzji przysługuje
    możliwość zażalenia w terminie 7 dni.
    Czy to ma oznaczać, że wystarczy wyjechać za granicę i już jest po
    sprawie? Bo znając życie to pewnie za jakiś czas ją umorzą...

    Co dałoby złożenie takiego zażalenia? I w jakiej formie się to składa?

    Pozdrawiam.

    --

    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 2. Data: 2004-11-21 14:34:57
    Temat: Re: Zawieszenie postępowania przez prokuraturę...
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Andrzej napisał(a) w wiadomości news:cnq8am$ilm$1@news.onet.pl:

> [...]
    > sprawie? Bo znając życie to pewnie za jakiś czas ją umorzą...
    >
    > Co dałoby złożenie takiego zażalenia? I w jakiej formie się to składa?

    Jeśli był podejrzany (przestawiono mu zarzut) Prokurator winien wystapić do sądu
    o tymczasowe aresztowanie, a potem wydac list gończy.
    Na zawieszenie służy zażalenie stronom, między innymi pokrzywdzonemu.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-11-21 15:08:08
    Od: Andrzej <v...@b...cy>

    Johnson napisał(a):

    > Jeśli był podejrzany (przestawiono mu zarzut) Prokurator winien wystapić do sądu
    > o tymczasowe aresztowanie, a potem wydac list gończy.
    > Na zawieszenie służy zażalenie stronom, między innymi pokrzywdzonemu.

    Dziękuję za odpowiedź.
    Nie jest to aż takie przestępstwo, które by wymagało aresztowania ani
    listu, gończego - nie mniej jednak sprawa prowadzona jest w oparciu o
    kodeks karny, więc: składać zażalenie i co to może dać w praktyce?

    Pozdrawiam.
    --

    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 4. Data: 2004-11-21 18:12:46
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 21/11/2004 15:34, Johnson wrote :
> [...]

    Moim zdaniem nic by nie dało. Bo postanowienie o zawieszeniu
    postępowania jest słuszne. W praktyce wysyła się w takiej sytuacji pismo
    do Straży Granicznej, aby poinformowało o wjeździe do Polski i zarządza
    poszukiwania (znaczy delikwent widnieje w policyjnej bazie danych). Przy
    wjeździe do kraju, oraz przy kontroli drogowej, wylegitymowaniu albo
    innej czynności policyjnej wyjdzie że wrócił do kraju. Dodatkowo, sprawy
    zawieszone (jeśli zawieszone ponad rok), są specjalnie kontrolowane na
    okoliczność tego czy nie powinny być odwieszane i czy zawieszenie było
    słuszne. Co jakichś czas wysłane zostanie zapytanie do bazy PESEL czy
    przypadkiem wrócił.
    Nie wydaje mi się żeby mogli sprawę w obecnym stadium umorzyć. Jeśli nic
    się nie zmieni i sprawca się będzie ukrywał, to umorzą dopiero jak się
    przedawni, czyli najwcześniej po 10 latach.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 5. Data: 2004-11-21 19:33:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <v...@b...cy> napisał w wiadomości
> [...]

    Terminu zawieszenia z definicji sie w takiej sytuacji podać nie da w
    postanowieniu, bo nie wiadomo, kiedy wróci. generalnie w tej sytuacji
    Prokuratura powinna wystąpić o wydanie listu gończego za gościem, o ile
    faktycznie ma w sprawie status podejrzanego. Zwracam na to uwagę, bo co
    innego jest, że jest PODEJRZEWANY, a co innego PODEJRZANY. Tym wyznacznikiem
    jest wydanie postanowienia o przedstawieniu zarzutów.

    O ile nieobecność świadka podejrzewanego o ewentualne popełnienie czynu
    zabronionego może być podstawą do zawieszenia postępowania do czasu jego
    powrotu, bowiem bez wątpienia jest przeszkodą procesową do kontynuowania
    postępowania, to wyjazd podejrzanego już w mojej ocenie powinien skutkować
    wydaniem listu gończego - choć to również może być związane z zawieszeniem
    postępowania.

    Tak więc sprawdź:

    1. Czy wydano postanowienie o przedstawieniu zarzutów? - choćby go
    podejrzanemu nie ogłoszono z powodu nieobecności.

    2. Czy czasem równocześnie nie wystąpiono o wydanie listu gończego na
    gościa?

  • 6. Data: 2004-11-21 21:04:56
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Dnia Sun, 21 Nov 2004 15:22:49 +0100, Andrzej napisał(a):

> [...]
    > po otrzymaniu wezwania wysłał do policji pismo, że nie może się stawić
    > bo właśnie wyjeżdża za granicę i go dłuższy czas nie będzie.

    To jest przkład rażącej nieudolności prokuratury.Tu nie tylko należy złożyc
    zażalenie na postanowienie o zawieszeniu ale napisać skargę na rażace
    zaniedbania prokuratury/tego konkretnego prokuratora- z nazwiska i
    imienia/.Skoro podejrzany odpowiedział na wezwanie ,że dopiero wyjedzie to
    nie powinien wyjechać za granice przed wykonaniem czynności procesowej
    którą należało wykonać.
    JanuszHr