  • 1. Data: 2004-10-08 18:44:01
    Temat: Zatrzymanie osoby z dzieckiem
    Od: Lisek <a...@t...pl>

    Witam
    Jestem tu gościnnie :) Na codzień przebywam najczęściej na
    pl.misc.kolej. Wielu Miłośników Kolei podobnie jak ja fotografuje
    pociągi - a to ostatnio bywa ryzykowne. Problem w tym że ja zwykle
    chodzę na fotograficzne spacery z rocznym dzieckiem. Jak wygladałoby
    moje zatrzymanie? Co z maluszkiem?
    --
    Lisek aka Vulpes Villis
    # All of those who are born most are so fortunate as to be sentenced to

  • 2. Data: 2004-10-08 18:53:44
    Temat: Re: Zatrzymanie osoby z dzieckiem
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > chodzę na fotograficzne spacery z rocznym dzieckiem. Jak wygladałoby
    > moje zatrzymanie? Co z maluszkiem?

    Trafi do policyjnej izby dziecka.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-10-08 18:55:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lisek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem tu gościnnie :) Na codzień przebywam najczęściej na
    > pl.misc.kolej.

    Też tam bywam :-))

> [...]
    > pociągi - a to ostatnio bywa ryzykowne. Problem w tym że ja zwykle
    > chodzę na fotograficzne spacery z rocznym dzieckiem. Jak wyglądałoby

    Całą rzecz w tym, że to nie są zatrzymania. Wystarczy, by "zatrzymywany
    oświadczył, że nie ma ochoty nigdzie iść dobrowolnie i albo panowie
    zatrzymają go formalnie, albo prosi o wezwanie, a okaże się, że zatrzymanie.
    wcale nie jest konieczne. A okaże się tam, bo wówczas trzeba wypisać
    protokół zatrzymania osoby i wpisać weń jakąś podstawę, czyli naruszony
    przepis prawa karnego. No a fotografowanie nie jest zakazane.

    W razie jakiegoś "sztukowania" składasz od razu zażalenie do sądu na
    zatrzymanie. Gwarantuję, że takie postępowanie ostudza zapędy. Warunkiem
    udania się tej "sztuczki" jest posiadanie przy sobie dowodu osobistego albo
    innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Wynika to z tego, że jedyną
    podstawą prawno, na którą ewentualnie interweniujący mogli by się w
    zatrzymaniu powołać jest brak możliwości ustalenia tożsamości i imputowanie
    jakiegoś bzdurnego wykroczenia.

  • 4. Data: 2004-10-08 19:40:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Trafi do policyjnej izby dziecka.

    Pod warunkiem, że taka jest. Jak nie, to raczej będą się w praktyce pozbyć
    takiej osoby jak, bo to kłopot.

  • 5. Data: 2004-10-08 21:02:19
    Od: Lisek <a...@t...pl>

    2004-10-08 20:53, KrzysiekPP napisał:
    > Trafi do policyjnej izby dziecka.

    Raczej sobie nie wyobrażam rocznego malucha w izbie dziecka. Takie
    dziecko - zwłaszcza tak żywe jak mój Kuba - musi być pod stałą opieką i
    nie możena go zostawić ani na chwilę. Poza tym wśród obcych może dostać
    (i Kuba na pewno by dostał) napadu histerii a to u tak małego dziecka
    grozi bezdechem.
    Oczywiście nie pozoliłbym na taką sytuację i zażądałbym
    odtransportowania dziecka do teściów, ciekawi mnie jednak co byłoby
    gdyby nie było innych opiekunów dziecka. IMHO w takiej sytuacji
    zatrzymanie opiekuna moze stwarzać zagrożenie życia dziecka. A przecież
    są też osoby niepełnosprawne, upośledzone, ubezwłasnowolnione. Ktow
    razie zatrzymania opiekuna za nie odpowiada?

    --
    Lisek aka Vulpes Villis
    # [A computer is] like an Old Testament god, with a lot of rules and no

  • 6. Data: 2004-10-08 21:17:07
    Od: Lisek <a...@t...pl>

    2004-10-08 20:55, Robert Tomasik napisał:

    Czyli jeśli dobrze rozumiem mogę zażądać z miejsca uzasadnienia? I owo
    mityczne, ogólne "podejrzenie dokonania czynu zabronionego" nie jest
    wystarczającym powodem do zatrzymania, tzn muszę zostać z miejsca
    poinformowany pod jakim zarzutem jestem zatrzymany? Kiedy musi zostać
    sporządzony protokół zatrzymania: na miejscu, po dotarciu na
    posterunek/komendę, czy po jakimś czasie?
    Pytam tak szczegółowo bo znam z życia przypadek kiedy dziewczyna do dziś
    nie wie z jakiego paragrafu przetrzymywano ją 4 godziny na posterunku.
    Nie uśmiecha mi się podobne doświadczenie, zwłaszcza ze względu na syna
    a ostatnio mechanicy na lokach jakoś częściej sięgają po radiotelefon
    kiedy zobaczą aparat :/
    A jeśli przestanę focić ze strachu to przecież będzie już moja zgoda na
    terroryzowanie przez służby mundurowe... Klęska swobód obywatelskich.
    Na marginesie jeszcze jedno przyszło mi do głowy: czy fotografowanie
    funkcjonariuszy podczas wykonywania czynności służbowych jest zabronione?

    --
    Lisek aka Vulpes Villis
    # An elephant is a mouse with an operating system. #

  • 7. Data: 2004-10-09 16:49:58
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    > A jeśli przestanę focić ze strachu to przecież będzie już moja zgoda
    na
    > terroryzowanie przez służby mundurowe... Klęska swobód
    obywatelskich.

    Czy aby na pewno terror jest wprowadzany przez służby mundruowe?

    pozdrawiam
    Alek

  • 8. Data: 2004-10-09 17:25:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > Czy aby na pewno terror jest wprowadzany przez służby mundruowe?

    Przy takim ich zachowaniu? Owszem. Jak za wujcia Stalina...

  • 9. Data: 2004-10-09 21:13:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ck96tp$113c$1@news2.ipartners.pl...

    > Przy takim ich zachowaniu? Owszem. Jak za wujcia Stalina...

    Tu nie tyle chodzi o zachowanie - bo to rzecz drugorzędna akurat - ale o to,
    że fotografowanie urządzeń i pojazdów kolejowych nie jest zakazane. Nie
    jest, dokąd fotografujący stoi w miejscu ogólnie dostępnym. A SOK i inne
    służby robią ostatnio nagonki na fotografujących. Co zresztą jest o tyle bez
    sensu, że przy obecnym stanie powszechnie dostępnego sprzętu prawdziwy
    terrorysta spokojnie zrobi te fotki tak, że nikt się nie zorientuje.

  • 10. Data: 2004-10-09 22:29:18
    Od: "PZ" <p...@m...com>

    > Na marginesie jeszcze jedno przyszło mi do głowy: czy fotografowanie
    > funkcjonariuszy podczas wykonywania czynności służbowych jest zabronione?
    >
    > --
    > Lisek aka Vulpes Villis
    Witam

    Czy zabronione to nie wiem, ale bardzo to ich piekli (wiem z doswiadczenia).
    Sa tak w@!@#ieni, ze trudno im wytlumaczyc, ze W TYM aparacie nie ma filmu i
    zdjecie zostalo juz skasowane:D

    PZ