  • 1. Data: 2006-09-28 20:12:33
    Temat: Zastępstwa i czas pracy - potrzebna porada
    Od: "Nitro" <n...@g...com>

    Witam,
    Stało się, po przeszło roku pracy stałem się problemem, a firma
    wymyśla i wprowadza coraz to dziwniejsze zagrywki. Są dwie sprawy
    [narazie] w związku z którymi potrzebowałbym porady/pomocy z Waszej
    strony.

    1. Czy pracodawca ma prawo narzucać z góry ustalony przez siebie
    grafik [sztywny] taki jaki on chce?
    Sprawa wygląda tak że do tej pory ja jako kierownik punktu wraz z
    pracownikami układaliśmy grafik kto kiedy potrzebował mieć wolne to
    miał [zjazdy studentów sprawy prywatne etc] wszystko było
    uwzględnione aby każdy był zadowolony. Teraz firma wymyśla sobie
    wprowadzenie grafików sztywnych bądz grafików układanych przez nas
    a które i tak będą sprawdzane i zmieniane przez nich. Jeśli ktoś
    ma powiedzmy szkołe czy wypadnie mu pogrzeb/ślub itp itd. nie może
    się zamienić z innym pracownikiem [tak jak to było do tej pory]
    tylko ma brać urlop. Po telefonicznej rozmowie z koordynatorem
    dowiedziałem się że ma to na celu wykorzystanie przez nas urlopu do
    końca [firma nie chce płacić za niewykorzystany urlop - zresztą
    nigdy tego nie robiła]. Kolejna sprawa to fakt że jeśli ktoś idzie
    na urlop inna osoba robi nadgodziny to nie ma za to wypłacanych
    pieniędzy tylko odbiera sobie te godziny w przyszłym miesiącu de
    fakto osoba będąca na urlopie miesiąc wcześniej musi teraz
    przepracować więcej godzin za które też nie dostanie wynagrodzenia
    tylko po to aby oddać godziny. Czy jest to dopuszczalne bo z wiedzy
    jaką ja posiadam to chyba jakiś absurd ...
    2 sprawa to zastępstwa w innych punktach. Czy pracodawca powiedzmy
    przez koordynatora może kazać pracownikowi jechać np. na tydzień na
    zastępstwo do innego punktu? Chciałem zaznaczyć że w umowie jasno
    jest miejsce pracy nie ma mowy o żadnych innych punktach.

    Jeszcze powiem [może się przyda] że chodzi o punkty jednej z sieci
    gsm w marketach. Jutro będę rozmawiał z koordynatorem i zobaczymy co
    ciekawego/nowego mi powie. Jednak te kwestie mnie interesują, będę
    wdzięczny za każdą pomoc.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-28 20:27:21
    Temat: Re: Zastępstwa i czas pracy - potrzebna porada
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nitro" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > 1. Czy pracodawca ma prawo narzucać z góry ustalony przez siebie
    > grafik [sztywny] taki jaki on chce?

    Prawo takie ma, o ile tylko ów grafik jest zgodny z prawem pracy. Ale ograniczeń
    tam niewiele i nie sądzę, by był niezgodny. Fakt, że z reguły sensu w tym za
    grosz nie ma, ale to inna sprawa. Podejrzewam, że skoro się komuś chce tam w
    takie rzeczy bawić, to jest jakieś drugie dno tej sprawy. Jedyny problem widzę
    tu z tymi nadgodzinami. Ale teoretycznie nie powinno być go. Przecież urlopy
    powinny być uwzględnione w ilości pracowników.

> [...]
    > zastępstwo do innego punktu? Chciałem zaznaczyć że w umowie jasno
    > jest miejsce pracy nie ma mowy o żadnych innych punktach.

    Nazywa się to delegacja służbowa. Jest to dość droga forma zastępstwa,
    zwłaszcza, jak pracownik "odpowiednio" rozliczy delegację, tym nie mniej
    sprzeciwić się jej jest nie sposób.

  • 3. Data: 2006-09-28 23:51:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Nitro wrote:

> [...]
    > dowiedziałem się że ma to na celu wykorzystanie przez nas urlopu do
    > końca [firma nie chce płacić za niewykorzystany urlop - zresztą

    Firma nie powinna dopuszczać do niewykorzystania urlopu, za przekroczenie
    "imitu" osoba odpowiedzialna może załapać mandat z PIPu (do zapłacenia
    osobiście, nie przez firmę) a podstaw do wypłacenia "niewybranego"
    urlopu (za skrajnymi wyjątkami - np. przy zwolnieniu) nie widać.
    Zaległy urlop pracownik *ma* i *ma wybrać* (a nie brac zapłatę).
    Tak chciał Sejm!

    > Kolejna sprawa to fakt że jeśli ktoś idzie
    > na urlop inna osoba robi nadgodziny to nie ma za to wypłacanych
    > pieniędzy tylko odbiera sobie te godziny w przyszłym miesiącu

    Hm... No dobra - dotąd wszystko OK?

> [...]
    > tylko po to aby oddać godziny. Czy jest to dopuszczalne bo z wiedzy
    > jaką ja posiadam to chyba jakiś absurd ...

    No tu czegoś nie rozumiem :(
    Pracujący zeby "oddać godziny" jest w pracy i wynagrodzenie się
    należy.

> [...]
    > zastępstwo do innego punktu? Chciałem zaznaczyć że w umowie jasno
    > jest miejsce pracy nie ma mowy o żadnych innych punktach.

    Jak trzeba to trzeba. Wyjazd służbowy nie jest traktowany jako "kara" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-09-29 05:43:37
    Od: "Nitro" <n...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >

    > Nazywa się to delegacja służbowa. Jest to dość droga forma zastępstwa,
    > zwłaszcza, jak pracownik "odpowiednio" rozliczy delegację, tym nie mniej

    a czy do tej delegacji jakieś dokumenty trzeba wypełniać i jak
    dokładnie sprawa z tym wygląda z rozliczeniem itd. możnaby prosić o
    rozwinięcie tematu?

  • 5. Data: 2006-09-29 06:33:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nitro" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > a czy do tej delegacji jakieś dokumenty trzeba wypełniać i jak
    > dokładnie sprawa z tym wygląda z rozliczeniem itd. możnaby prosić o
    > rozwinięcie tematu?

    Do delegacji służbowej wypełnia się ... delegacje służbową. Druk raczej dość
    powszechnie znany. Pracodawca płaci za koszty przejazdu (bilety lub cena
    najtańszego środka), wyżywienie (ryczałt bodaj 22 zł), ryczałt na dojazdy.

  • 6. Data: 2006-09-29 07:16:39
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > No tu czegoś nie rozumiem :(
    > Pracujący zeby "oddać godziny" jest w pracy i wynagrodzenie się
    > należy.
    Lub zwrot godzin w wymiarze 1:1.5 najpozniej do 3 miesiecy , lub jak sie
    zgodzisz pisemnie 1:1. Nie ma co "oddawac" - pokrycie za ten czas jest w
    urlopie.

    K.

  • 7. Data: 2006-09-29 20:32:10
    Od: "Nitro" <n...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > najtańszego środka), wyżywienie (ryczałt bodaj 22 zł), ryczałt na dojazdy.

    Co do druków to tak wiem w czym rzecz chodziło mi raczej o forme
    wydania polecenia delegacji - czy powinno to być na piśmie czy
    słownie też może zostać wydane. I pytanko czym się różni
    ryczałt za dojazdy a koszty przejazdu? Co do diety to zgadza się
    22zł w tym roku (w poprzednim jak dobrze pamiętam było 21zl).

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-09-30 18:00:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > ryczałt za dojazdy a koszty przejazdu? Co do diety to zgadza się
    > 22zł w tym roku (w poprzednim jak dobrze pamiętam było 21zl).

    Forma może być tylko jedna. Na awersie druku delegacji jest miejsce na podpis.

    Ryczałt od kosztów dojazdu różni się tym, ze to dwie zupełnie różne rzeczy.
    Ryczał należy się w wysokości 20% diety (sprawdź!) za każdy dzień, chyba, że z
    racji wykonywanych obowiązków nigdzie nie jeździsz albo masz samochód służbowy.

  • 9. Data: 2006-10-02 09:49:12
    Od: "Nitro" <n...@g...com>

    Nitro napisał(a):
> [...]
    > wymyśla i wprowadza coraz to dziwniejsze zagrywki. Są dwie sprawy
    > [narazie] w związku z którymi potrzebowałbym porady/pomocy z Waszej

    I już wsyztsko rozwiązane - przynajmniej na ten czas. Informacje
    przekazałem także do centrali gdzie dyrekcja była mocno zaskoczona
    tym co chcieli wprowadzić koordynatorzy regionalni. Sprawa się
    zakończyła tym iż wszystko ma funkcjonować tak jak do tej pory. Co
    prawda jestem teraz wrogiem nr.1 koordynatorów i już kombinują co tu
    wymyślić dalej ale to się rozwinie z czasem.
    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi i porady - naprawdę się przydały.
    Teraz pozostaje poczekać kiedy będę potrzebował kolejnych... :)

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-10-02 21:46:22
    Temat: rozwod i pomoc prawnika
    Od: Kasiek <p...@o...pl>

    Witam serdecznie
    Czy jest tu ktoś kto może mi odpowiedzieć na kilka pytań związanych z
    rozwodem i podziałem majątku?

    Pozdrawiam
    K.