    From: "Nitro" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zastępstwa i czas pracy - potrzebna porada
    Date: 28 Sep 2006 13:12:33 -0700

    Witam,
    Stało się, po przeszło roku pracy stałem się problemem, a firma
    wymyśla i wprowadza coraz to dziwniejsze zagrywki. Są dwie sprawy
    [narazie] w związku z którymi potrzebowałbym porady/pomocy z Waszej
    strony.

    1. Czy pracodawca ma prawo narzucać z góry ustalony przez siebie
    grafik [sztywny] taki jaki on chce?
    Sprawa wygląda tak że do tej pory ja jako kierownik punktu wraz z
    pracownikami układaliśmy grafik kto kiedy potrzebował mieć wolne to
    miał [zjazdy studentów sprawy prywatne etc] wszystko było
    uwzględnione aby każdy był zadowolony. Teraz firma wymyśla sobie
    wprowadzenie grafików sztywnych bądz grafików układanych przez nas
    a które i tak będą sprawdzane i zmieniane przez nich. Jeśli ktoś
    ma powiedzmy szkołe czy wypadnie mu pogrzeb/ślub itp itd. nie może
    się zamienić z innym pracownikiem [tak jak to było do tej pory]
    tylko ma brać urlop. Po telefonicznej rozmowie z koordynatorem
    dowiedziałem się że ma to na celu wykorzystanie przez nas urlopu do
    końca [firma nie chce płacić za niewykorzystany urlop - zresztą
    nigdy tego nie robiła]. Kolejna sprawa to fakt że jeśli ktoś idzie
    na urlop inna osoba robi nadgodziny to nie ma za to wypłacanych
    pieniędzy tylko odbiera sobie te godziny w przyszłym miesiącu de
    fakto osoba będąca na urlopie miesiąc wcześniej musi teraz
    przepracować więcej godzin za które też nie dostanie wynagrodzenia
    tylko po to aby oddać godziny. Czy jest to dopuszczalne bo z wiedzy
    jaką ja posiadam to chyba jakiś absurd ...
    2 sprawa to zastępstwa w innych punktach. Czy pracodawca powiedzmy
    przez koordynatora może kazać pracownikowi jechać np. na tydzień na
    zastępstwo do innego punktu? Chciałem zaznaczyć że w umowie jasno
    jest miejsce pracy nie ma mowy o żadnych innych punktach.

    Jeszcze powiem [może się przyda] że chodzi o punkty jednej z sieci
    gsm w marketach. Jutro będę rozmawiał z koordynatorem i zobaczymy co
    ciekawego/nowego mi powie. Jednak te kwestie mnie interesują, będę
    wdzięczny za każdą pomoc.

    pozdrawiam