  • 1. Data: 2002-12-15 07:20:49
    Temat: Zasilek rodzinny pobrany nieslusznie...
    Od: r...@l...localdomain (Roland Zerek)

    Witam,

    Prosze o porade, jak wybrnac z sytuacji, w ktorej moja zona pobiera
    zasilek rodzinny oraz wychowawczy, a ja rozpoczalem dzialalnosc
    gospodarcza. Dochody wzrosly na tyle, ze powinienem dawno to zglosic,
    ale poniewaz przebywalem zaz granica i nie mialem czasu na NIC, to
    zaniedbalem ta sprawe.

    Zasilek wciaz przychodzi do domu (wychowawczy, bo rodzinny u zony w
    pracy). Ostatnio go nawet odkladamy do zwrotu. Ale mysle, ze to nalezy
    uregulowac. Tylko jak, zeby nie popasc w tarapaty.

    TIA

    --
    Roland

  • 2. Data: 2002-12-15 09:15:40
    Temat: Re: Zasilek rodzinny pobrany nieslusznie...
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roland Zerek" <r...@l...localdomain> napisał w
    wiadomości news:slrnavof0i.qe.rolandz@localhost.localdomain...
    : Witam,
    :
[...]
    Nie wiem dokładnie, jak będzie to wyglądać w twoim przypadku, ale cos
    podobnego kiedyś rozliczałem. Osoba, która dostawała ze swojego zakładu
    zasiłek rodzinny musiała go zwrócić w całości. Żadnych innych konsekwencji
    nikt nie wyciągał.
    Zresztą z zasiłkiem to chyba jest tak, że on jest przyznawany na rok na
    podstawie obecnych w chwili przyznawania dochodów
    Czy wogóle Twoim obowiązkiem było zgłaszanie, że po przyznaniu zasiłku
    dochody wzrosły?
    No chyba że wypełniając deklarację zaniżyłeś faktyczne dane...

    PawełJ

  • 3. Data: 2002-12-15 09:27:10
    Od: r...@l...localdomain (Roland Zerek)

    On Sun, 15 Dec 2002 10:15:40 +0100,
    pawel J <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    > podstawie obecnych w chwili przyznawania dochodów
    > Czy wogóle Twoim obowiązkiem było zgłaszanie, że po przyznaniu zasiłku

    Na decyzji w sprawie jest napisane, zdaje sie, ze w przypadku ustania
    prawa do zasilku nalezy powiadomic...

    > No chyba że wypełniając deklarację zaniżyłeś faktyczne dane...

    Nic nie zanizalem. Wtedy bylem bezrobotny, a zona na urlopie
    wychowawczym bez mozliwosci przerwania go (nauczycielka). Bylo to w
    lipcu.

    Dzieki i pozdrawiam :-))

    --
    Roland Zerek

  • 4. Data: 2002-12-15 10:06:51
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    A od kiedy prowadzisz działalność?
    Do podstawy wypłaty zasiłku przyjmjesz dane za tamten rok. Jeżeli prowadzisz
    DG od tamtego roku, to chyba nie masz się o co marwić.
    Dochód przelicza się ponownie w razie:
    -powiększenia sie/ zmniejszenia się rodziny
    -podjęcia pracy lub zwolnienia z pracy któregoś ze współmażonków.
    W wyjaśnieniach nie znalazłem nic na temat przeliczania ponownie dochodu, w
    momencie gdy otrzymujesz większe dochody z DG
    Aha. z tego by wynikało, że jak twoja zona skończy urlop, to musicie
    przeliczyć od nowa dochód, bo wtedy pojawia się nowe źródło dochodu.

    PawełJ

  • 5. Data: 2002-12-15 19:25:54
    Od: r...@l...localdomain (Roland Zerek)

    On Sun, 15 Dec 2002 11:06:51 +0100,
    pawel J <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Aha. z tego by wynikało, że jak twoja zona skończy urlop, to musicie
    > przeliczyć od nowa dochód, bo wtedy pojawia się nowe źródło dochodu.

    No wiec sprawa wyglada dokladnie tak:
    Z dniem 1 sierpnia rozpoczalem DG. W lipcu uzyskalismy decyzje o zasilku
    wychowawczym i rodzinnym. Aktualnie bylem bez pracy, wobec tego jedyny
    dochod to byl zasilek dla bezrobotnych.
    Po tym jak rozpoczalem DG dochody nasze staly sie dosc znaczne, ,ale nie
    od razu. Nie przeliczalem tego do tej pory, bo na glowie na prawde
    mialem wazniejsze sprawy u klienta w Niemczech (tam praktycznie do tej
    pory mieszkam, czasami w Polsce spedzajac weekendy). Jednak teraz, kiedy
    na swieta zjade do Polski, zaczynam myslec o tej zaleglej sprawie.
    Mysle, ze gdybym wniosek skladal we wrzesniu, nie mialbym juz szans,
    ale musialbym sprawdzic w biurze rach. czy rzeczywiscie.
    Musze dodac, ze mieszkanie w Niemczech wiaze sie z potwornie wysokimi
    kosztami, ,co znacznie obniza rtealne dochody. Tych niestety nie wolno
    mi ujawnic.
    Zaraz jade do faterlandu, ,wiec ew. odpowiedzi bardzo bym prosil na
    priva. Tam nie mam dostepu do usenetu (bardzo wredne firewalle).

    --
    Roland Zerek
    r...@p...fm