  • 1. Data: 2002-12-14 21:34:49
    Temat: Prawo Jazdy - jak odzyskać zatrzymane
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

    Moje żona potrąciła wczoraj pieszą na przejściu dla pieszych. Kobiecie na
    szczęście poza stluczeniem biodra nic się nie stało.
    Tylko dla tego, że weszła na pasy w momencie ruszania samochodu. Niestety
    policja zatrzymała prawo jazdy i wydała kwitek
    na 7 dni. Tak się składa, że jeżdzenie autem to praca mojej żony. Poradźcie
    proszę, czy jest sposób zby dokument odzyskać
    przed rozprawą? Bo to pewnie potrwa pare miesięcy albo lepiej. Kto może w
    tej chwili o tym zdecydować : policja, prokurator,
    sąd.

    Dziękuję za wszystkie porady.

    Przemysław

  • 2. Data: 2002-12-14 22:14:10
    Temat: Re: Prawo Jazdy - jak odzyskać zatrzymane
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przed rozprawą? Bo to pewnie potrwa pare miesięcy albo lepiej. Kto może w
    > tej chwili o tym zdecydować : policja, prokurator,

    Chodzi o prawo jazdy, czy o dowód rejestracyjny?
    Jeśli prawo jazdy, to podaj przyczynę jego zatrzymania
    (powinna być na "kwitku").

  • 3. Data: 2002-12-14 23:39:04
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

    > Chodzi o prawo jazdy, czy o dowód rejestracyjny?
    > Jeśli prawo jazdy, to podaj przyczynę jego zatrzymania
    > (powinna być na "kwitku").

    O prawo jazdy.

    Powód to : "podejrzewana o spowodowanie wypadku drogowego"

    Przemysław

  • 4. Data: 2002-12-15 08:37:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > O prawo jazdy.
    >
    > Powód to : "podejrzewana o spowodowanie wypadku drogowego"

    Art. 135. 1. Policjant:

    2) może zatrzymać prawo jazdy za pokwitowaniem w razie uzasadnionego
    podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub wykroczenie, za które
    może być orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów.

    czyli policjant może zatrzymać prawo jazdy nawet za "niewinną stłuczkę" bo:

    Art. 86. § 1. Kto, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym,

    § 3. (94) W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 przez osobę
    prowadzącą pojazd można orzec zakaz prowadzenia pojazdów.

    Idz do naczelnika właściwego WRD,nisko się pokłoń i bardzo poproś.Może
    zwrócić,leży to w jego kompetencji.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 5. Data: 2002-12-15 12:35:54
    Od: j...@o...pl

> [...]
    >
    > Dziękuję za wszystkie porady.
    >
    > Przemysław
    > jeśli jest to wykroczenie/obrażenia poniżej 14 dni zwolnienia/to depcz w
    sądzie grockim by jak najwcześniej odbyła sie rozprawa /a możesz czekac ok 1
    roku/ prawo jazdy zatrzymaja żonie na jakiś czas jak do roku to nie będzie
    zdawać egzaminu pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-12-15 14:08:55
    Od: "Mariusz" <m...@N...poczta.fm>

    mozna też wystąpićo oddanie prawa jazdy (trzeba uzasadnić) do orzeczenia prawomocnego
    rozstrzygnięcia sprawy

    Mariusz

  • 7. Data: 2002-12-15 14:58:01
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@N...poczta.fm> napisał w wiadomości
    mozna też wystąpićo oddanie prawa jazdy (trzeba uzasadnić) do orzeczenia
    prawomocnego rozstrzygnięcia sprawy

    Ale kogo w tej chwili prosić o oddanie? Policja jak zabierała to
    powiedziała, że do nich już nie, bo przekazują prokuraturze.
    Jak znam życie to wcale tak od razu nie odeślą, biurokracja musi podziałać
    przecież. A z kolei sąd się nie wypowie w sprawie
    przyspieszenia dopóki nie dostanie dokumentów.

    Dla mnie najważniejszą informacją będzie : gdzie konkretnie pisać/chodzić
    żeby nie trafiło w próżnię.
    Nie wiem, czy naczelnik WRD będzie władny to zrobić, a nawet jak będzie czy
    nie będzie sie obawiał tego zrobić,
    tym bardziej że poprzedniego właśnie sądzą za podobne sprawy.

    Za dotychczasowe rady bardzo dziękuje.

    Przemysław

  • 8. Data: 2002-12-15 16:34:00
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Ale kogo w tej chwili prosić o oddanie? Policja jak zabierała to
    > powiedziała, że do nich już nie, bo przekazują prokuraturze.

    podaj, czy to jest wypadek /przestepstwo/ czy tez kolizja - wykroczenie. z
    Twoich postow to jednoznacznie nie wynika. w przypadku przestepstwa -
    nalezaloby zwrocic sie do prokuratora nadzorujacego dochodzenie.
    pozdr

    ssj5

  • 9. Data: 2002-12-15 17:38:47
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

> [...]
    > Twoich postow to jednoznacznie nie wynika. w przypadku przestepstwa -
    > nalezaloby zwrocic sie do prokuratora nadzorujacego dochodzenie.

    Raczej wypadek - przestępstwo. Potrącona została piesza w dodatku na pasach.
    Można gdybać o przyczynach, że weszła nagle w momencie ruszania pojazdu, że
    było kompletnie ciemno, ale na tym etapie to nie zmienia niczego. Mogą to
    być ew.
    później argumenty dla sądu.

    Na pokwitowaniu jest wyraźnie napisane : "Podejrzewana o spowodowanie
    wypadku drogowego".

    Przemysław

  • 10. Data: 2002-12-15 17:45:06
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Raczej wypadek - przestępstwo. Potrącona została piesza w dodatku na
    pasach.

    nie jest wazne gdzie potracona, tylko wazne jakich obrazen doznala. Twoja
    zona ma prawo dowiedziec sie czy jest to przestepstwo, czy wykroczenie.

    > Na pokwitowaniu jest wyraźnie napisane : "Podejrzewana o spowodowanie
    > wypadku drogowego".

    bo tak widocznie oceniono na miejscu. to byly czynnosci wstepne.
    pokrzywdzona zawieziono do szpitala, podejrzewano wypadek, po badaniach
    moglo sie okazac, ze pokrzywdzona nie ma obrazen kwalifikujacych sie, ze
    twoja zona spowodowala wypadek. pytam o to dlatego, gdyz, jesli jest to
    kolizja, to materialy nie trafia do prokuratora i od niego nie mozesz
    oczekiwac zwrotu prawa jazdy.
    ssj5