  • 1. Data: 2002-12-14 18:29:20
    Temat: Kaloryfer, a licznik ciepla
    Od: "loli_pop" <l...@w...pl>

    Witam

    Mam problem z licznikiem ciepla. U mnie w domu jest on zamontowany znacznie
    wyzej niz na srodku (tzn. blisko gornej krawdzi kaloryfera). Mam pytanie,
    czy istnieja jakies przepisy prawne okreslajace w jakim polozeniu powinien
    byc licznik? Place bardzo wysoki czynsz, a gora grzejnika przeciez mocniej
    grzeje.

    Tomek

  • 2. Data: 2002-12-14 21:13:54
    Temat: Re: Kaloryfer, a licznik ciepla
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

> [...]
    > byc licznik? Place bardzo wysoki czynsz, a gora grzejnika przeciez mocniej

    To nie licznik tylko podzielnik i sąsiedzi maja na takich samych
    kaloryferach na tej samej wysokości i u nich pewnie też jest cieplejszy u
    góry ;-). Jeśli podzielnik to ma za zadanie nie mierzyć ilość a służyć do
    wyliczenia stosunku zużycia ciepła przez ciebie i sąsiadów do całościowego
    zużycia wskazanego przez jeden wspólny licznik przeważnie umieszczony w
    węźle cieplnym. Spółdzielnia czy ktoś inny co to montował nie informował o
    zasadach rozliczeń ? Pytań pewnie nasunie ci się więcej np. dlaczego ci
    wskazuje zużycie a ty miałeś zakręcony kaloryfer itp. te pytania są często
    zadawane przez ludzi którym założono podzielniki. U nas spółdzielnia
    informuje lokatorów regularnie przy każdym rozliczeni CO o zasadach
    działania tego systemu i sposobie rozliczenia. Pewnie też coś dostaniesz jak
    ich zasypia pytaniami i będą mieli dość indywidualnych odpowiedzi.

  • 3. Data: 2002-12-15 00:11:06
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Sat, 14 Dec 2002 21:29:20 +0300,loli_pop
    <atg4b0$t09$1@SunSITE.icm.edu.pl> napisał/a:

> [...]

    > byc licznik? Place bardzo wysoki czynsz, a gora grzejnika przeciez mocniej

    U mnie też jest zamocowany na gornej krawędzi kaloryfera.
    Tak mniej więcej na środku calego kaloryfera.
    Podzielniki nabijają nie tylko ciepło z kaloryfera...To zależy jak
    ciepło masz w mieszkaniu....W lecie też poziom słupka znacznie się
    podnosi,a kaloryfery nie grzeją.
    Tak w ogóle te podzielniki to wielka lipa!

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2002-12-15 09:30:30
    Od: "Henryk Plumski" <h...@g...pl>

    Pewna osoba, czyli "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> napisał(a) nam
    oto tak:

> [...]
    > ciepło masz w mieszkaniu....W lecie też poziom słupka znacznie się
    > podnosi,a kaloryfery nie grzeją.
    > Tak w ogóle te podzielniki to wielka lipa!

    Na płyn, tak.
    Elektroniczne są the best.
    Za ubiegły sezon grzewczy, przy temperaturze w mieszkaniu średnio 23-24,
    zwrot ponad 1300 pln :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 5. Data: 2002-12-15 14:51:49
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Sun, 15 Dec 2002 10:30:30 +0100,Henryk Plumski
    <athi4d$rl7$1@news.tpi.pl> napisał/a:

    > Na płyn, tak.
    > Elektroniczne są the best.

    To wielka szkoda,że nam elektronicznych nie założyli.

    > Za ubiegły sezon grzewczy, przy temperaturze w mieszkaniu średnio 23-24,
    > zwrot ponad 1300 pln :-)

    No to super...A nie zepsuty ten licznik elektroniczny?

    Pozdrawiam,
    --
    Kaja

  • 6. Data: 2002-12-15 16:30:44
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Henryk Plumski napisa_(a):
    > Na płyn, tak.
    > Elektroniczne są the best.
    > Za ubiegły sezon grzewczy, przy temperaturze w mieszkaniu średnio 23-24,
    > zwrot ponad 1300 pln :-)

    A ile sąsiedzi zapłacili? :)

    KG

  • 7. Data: 2002-12-15 16:57:04
    Od: "Sylwek" <s...@p...onet.pl>

    Tako rzecze "loli_pop"

> [...]
    > byc licznik? Place bardzo wysoki czynsz, a gora grzejnika przeciez mocniej

    To co znajduje sie na grzejniku _nie jest licznikiem ciepla tylko
    podzielnikiem kosztów_. Jeśli znajduje się bliżej górnej krawędzi
    kaloryfera, to jest zamontowany prawidłowo.

    pozdr
    Sylwek

  • 8. Data: 2002-12-15 18:35:23
    Od: "Henryk Plumski" <h...@g...pl>

    Pewna osoba, czyli "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> napisał(a) nam
    oto tak:

    > No to super...A nie zepsuty ten licznik elektroniczny?

    Jak już drugi sezon ten sam, to chyba sprawny :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 9. Data: 2002-12-15 18:40:40
    Od: "Henryk Plumski" <h...@g...pl>

    Pewna osoba, czyli "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał(a)
    nam oto tak:

    > A ile sąsiedzi zapłacili? :)

    :-D
    Nikt nie dopłacał i to jest najważniejsze.
    Im większy metraż, tym większy zwrot.
    Nie ma sensu zakręcać termostatu przy podzielnikach ciepła,
    bo i tak koszt ogrzania całego bloku dzielony jest na wszystkich.
    Kto marznął i tak zapłaci w ogólnym rozrachunku za jednostkę ciepła tyle
    samo,
    jak ten, co grzał normalnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 10. Data: 2002-12-15 23:23:56
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    > Na płyn, tak.
    > Elektroniczne są the best.
    > Za ubiegły sezon grzewczy, przy temperaturze w mieszkaniu średnio 23-24,
    > zwrot ponad 1300 pln :-)

    Nie słyszałem aby z płynem się psuły a elektroniczne owszem około tysiąca
    musieli wymienić w Szczecinie, jak jeszcze przed sezonem grzewczym zaczęły
    intensywnie tykać. Podzielnik to podzielnik nie ma znaczenia jaki, zasada
    aby wszyscy podłączeni do właściwego licznika mieli takie same i to czy
    paruje w lecie czy tyka nie ma znaczenia bo wszystkim tak samo i wychodzi na
    zero dopiero w sezonie są różnice. NIE PŁACIMY ZA KRESKI NA PODZIELNIKU !
    Najogólniej liczy się zużycie z licznika podzielone przez sumę wszystkich
    kresek wszystkich mieszkańców i mnoży przez własne kreski podzielnika.
    Otrzymujemy z tego ile ze wskazania licznika przypada na nas, dochodzą do
    tego różne wskaźniki i opłaty stałe itp.
    Z tymi dużymi zwrotami to niekiedy mydlenie oczu przez spółdzielnie. Zasada
    jest taka że przez cały rok płacimy zaliczki a zwrot po rozliczeniu rocznym
    (+ czas na rozliczenie) a pieniążki leżą na koncie spółdzielni. Nie
    zastanowiło was dlaczego co roku wszyscy mają duże zwroty ? Nasz
    spółdzielnia była prekursorem w Polsce termomodernizacji zaczęli od węzłów
    cieplnych i automatyki ( nigdy nie jest za gorąco na klatce jak do tej pory
    gdzie indziej). Po kilku latach obniżyli nam zaliczki o ileś procent i nie
    ma teraz tak dużych zwrotów (ja 300-500) ale zdarzają się i dopłaty.