  • 1. Data: 2003-07-23 17:43:27
    Temat: Zasiłek poporodowy - proszę o pomoc...
    Od: "ania" <p...@e...pl>

    Witam, proszę szanownych grupowiczów o kilka cennych dla mnie informacji:
    Kilka dni temu urodziłam syna, mam komunalne mieszkanie 28m2, żyję w związku
    konkubinatowym, gdzie mężczyzna prowadzi własną działalnośc gospodarczą - od
    3 miesięcy zawieszoną w ZUSie z powodu braku zleceń.
    Od września 2002 roku nie pracuję - zwolniłam się na własną prośbę z
    zachowaniem okresu wypowiedzenia 3 miesiące, mój całkowity staż pracy wynosi
    ponad 10 lat.
    Jestem zarejestrowana jako bezrobotna i od paru miesięcy otrzymuję zasiłek
    dla bezrobotnych. Od przyszłego miesiąca z Urzędu Pracy będę otrzymywała
    zasiłek rodzinny - ponad 40 zł. Otrzymuję też 85% dotację do czynszu za
    mieszkanie z Opieki Społecznej - kwota ok. 80 zł.
    Mam pytania:
    Czy przysługuje mi jakiś jednorazowy zasiłek poporodowy z ZUS, z II filaru,
    z Urzędu Miasta, z Opieki Społecznej itd- czy mogę o coś takiego się
    ubiegać, jeśli tak to gdzie?
    Czy mogę ubiegać się o zasiłek wychowawczy, pielęgnacyjny (jakiekolwiek
    dotacje od Państwa) na dziecko w mojej sytuacji?
    Czy ojcu dziecka (konkubinowi) w jego sytuacji przysługuje jakiś zasiłek
    itp?

    Bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania, dotyczące właśnie opisanej
    sytuacji. Odpowiedzi BARDZO proszę kierować na piriva, gdyż nie mam
    możliwości korzystania z netu na codzień, a sytuacja jest dla mnie pilna
    (maile czytam na telefonie GSM).

    Pozdrawiam i dziękuję
    Ania
    mój mail: p...@e...pl

  • 2. Data: 2003-07-23 20:09:41
    Temat: Re: Zasiłek poporodowy - proszę o pomoc...
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik ania napisał:
    > Czy przysługuje mi jakiś jednorazowy zasiłek poporodowy z ZUS, z II filaru,
    > z Urzędu Miasta, z Opieki Społecznej itd- czy mogę o coś takiego się
    > ubiegać, jeśli tak to gdzie?

    o ile wiem, zasiłek poporodowy został już zlikwidowany.. Jeśli sie myle,
    niech mnie ktos poprawi

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl