  • 1. Data: 2003-07-23 17:52:34
    Temat: Placenie za czynsz- problem
    Od: "Jacek \"Kuba\" Dressler" <d...@g...WYTNIJ.pl>

    Witam!

    Mam taki problem z sasiadami ze wspolnoty mieszkaniowej. Otoz wyprowadzili
    sie do domku jednorodzinnego i odmawiaja placenia czynszu za mieszkanie w
    bloku, poniewaz jak oni twierdza, nikt tam nie mieszka, wiec nie musza.
    Tutaj mam pytanie: czy ich postepowanie jest legalne, czy tez nie za bardzo.
    Jesli nie za bardzo, to na podstawie jakich paragrafow mozna ich "sklonic"
    do placenia.
    Z gory dziekuje za pomoc.

    --
    Pozdrawiam z Niemodlina
    Jacek- Kuba Dressler

  • 2. Data: 2003-07-23 18:05:17
    Temat: Re: Placenie za czynsz- problem
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek "Kuba" Dressler" <d...@g...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:bfmi4e$b21$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    bardzo.
    > Jesli nie za bardzo, to na podstawie jakich paragrafow mozna ich "sklonic"

    Czynsz nie jest uzależniony od tego, czy się w nim mieszka, czy nie.
    Jest to zapewne uregulowane przez statut wspólnoty mieszkaniowej.
    po prostu należy im wysłać wezwanie do zapłaty i oddać sprawę do sądu.
    Koniec kropka.

  • 3. Data: 2003-07-23 18:20:49
    Temat: Odp: Placenie za czynsz- problem
    Od: "Jacek \"Kuba\" Dressler" <d...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Jacek "Kuba" Dressler <d...@g...WYTNIJ.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bfmi4e$b21$...@n...news.tpi.pl...
    : Witam!
[...]
    Popierdzielilo mi sie. Nie chodzi o czynsz, tylko o centralne ogrzewanie.
    Moje zapytanie jest takie samo.
    Przepraszam za zamet.
    Z gory dziekuje za pomoc.

    --
    Pozdrawiam z Niemodlina
    Jacek- Kuba Dressler

  • 4. Data: 2003-07-23 19:10:48
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek "Kuba" Dressler" <d...@g...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:bfmjpf$iiq$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > : do placenia.
    > Popierdzielilo mi sie. Nie chodzi o czynsz, tylko o centralne ogrzewanie.

    Koszty centralnego ogrzewania składają się zwykle z dwóch części.
    Części stałej, która zwykle płacona jest od metra i części zmiennej, która
    płacona jest z podzielników ciepła.
    Tylko mi nie mów, że nie macie podzielników.
    Raz do roku robi się rozliczenie i po prostu będą mieli wielką niedopłatę i
    już.

  • 5. Data: 2003-07-23 20:27:03
    Od: "Jacek \"Kuba\" Dressler" <d...@g...WYTNIJ.pl>

    : Tylko mi nie mów, że nie macie podzielników.
    I tutaj Ciebie zadziwie- otoz nie mamy! Powod- Wspolnota obejmuje blok
    dwunastorodzinny, gdzie wszyscy sa zwiazani z jednym zakladem pracy i to od
    lat. I dopiero w tym roku maja byc montowane podzielniki a oplata za cieplo
    jest stala. To mieszkanie stoi jako pustostan i jego wlasciciele od stycznia
    nie chca placic. Mieli nawet przyznana w uchwale wspolnoty "znizke" na
    oplaty, ale i tak uparcie nie placa.

    Kuba

  • 6. Data: 2003-07-23 22:47:39
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek "Kuba" Dressler" <d...@g...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:bfmr2q$fco$2@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    stycznia
    > nie chca placic. Mieli nawet przyznana w uchwale wspolnoty "znizke" na

    a jakie macie składniki czynszu na rozliczeniach?
    Cześć można im obniżyć, ale cały czynsz to nie tylko ogrzewanie, więc jakoś
    trzeba to policzyć ile.
    Koszty ogrzewania całorocznego pewnie macie.
    Powierzchnia ogrzewana mieszkalna i ich mieszkania też jest znana, więc
    wyliczcie im proporcjonalnie ich część ogrzewania i to można im obniżyć.
    Reszta na drodze wezwania do zapłaty i sądu.

  • 7. Data: 2003-07-24 14:18:41
    Od: "Jacek \"Kuba\" Dressler" <d...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik poilkj <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfn3ae$nkk$...@a...dialog.net.pl...
    : Powierzchnia ogrzewana mieszkalna i ich mieszkania też jest znana, więc
    : wyliczcie im proporcjonalnie ich część ogrzewania i to można im obniżyć.
    : Reszta na drodze wezwania do zapłaty i sądu.
    Chyba sie nie zrozumielismy, bo za czynsz placa, ale nie chca placic za
    ogrzewanie. Mieli jakas tam "ulge" w zwiazku z tym, ze sie nie ogrzewa, ale
    oni i tak uparcie nie placa ani grosza za ogrzewanie, bo to pustostan. A
    przeciez i tak cieplo przenika przez sciany od sasiadow.

    Kuba

  • 8. Data: 2003-07-24 19:20:20
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Jacek "Kuba" Dressler" <d...@g...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:bfopt2$ois$1@atlantis.news.tpi.pl...

    (...)
> [...]
    > oni i tak uparcie nie placa ani grosza za ogrzewanie, bo to pustostan. A
    > przeciez i tak cieplo przenika przez sciany od sasiadow.

    Na podstawie ustawy o własności lokali Dz.U. 2000 nr 80 poz. 903.

    Art. 13.1 nakłada obowiązek na właściciela uczestniczenia w
    kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości
    wspólnej.

    Natomiast art.14 wymienia koszty zarządu nieruchomością
    wspólną, wsród których są min. opłaty za dostawę
    energii cieplnej.

    ______
    Robert

  • 9. Data: 2003-07-26 11:30:00
    Od: "Jacek \"Kuba\" Dressler" <d...@g...WYTNIJ.pl>

    : Na podstawie ustawy o własności lokali Dz.U. 2000 nr 80 poz. 903.
    Dzieki za pomoc.

    Pozdrawiam

    Kuba