  • 1. Data: 2004-06-30 06:39:31
    Temat: Zasiłek pielęgnacyjny - dylemat :(
    Od: "Mama_Krusi" <j...@p...onet.pl>

    30.03.2004 - wniosek do Powiatowego Zespolu ds. Orzekania o NIepelnosprawnosci
    1.06.2004 - orzeczenie o niepełnosprawności
    2.06.2004 - wniosek do zakladu pracy o wyplate zasilku pielegancyjnego.
    I tutaj zaczyna się dla mnie problem:
    w pracy poinformowano mnie, ze zasilek nalezy mi sie tylko za miesiac
    czerwiec. Czy to jest prawda?

    Znalazłam w sieci:
    1. W przypadku nabycia prawa do zasiłków po raz pierwszy lub ponownego
    ustalania uprawnień &#8211; zasiłki pielęgnacyjne wypłaca się nie później niż do 15
    dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przedstawione zostały dowody
    niezbędne do wypłaty zasiłków. Zasiłek pielęgnacyjny wypłaca się poczynając od
    miesią
    ca kalendarzowego, w którym powstało prawo do zasiłku, jednak za okres nie
    dłuższy niż jeden miesiąc wstecz od miesiąca, w którym zgłoszono wniosek.

    2.W przypadku przedłożenia wniosku o ustalenie uprawnień do zasiłku
    pielęgnacyjnego wraz z orzeczeniem o niepełnosprawności, za datę zgłoszenia
    wniosku o ten zasiłek przyjmuje się datę zgłoszenia wniosku o ustalenie
    niepełnosprawności w powiatowym zespole do spraw orzekania o
    niepełnosprawności, jeżeli wniosek o zasiłek pielęgnacyjny zostanie złożony u
    płatnika zasiłku pielęgnacyjnego w terminie 14 dni od uprawomocnienia się
    orzeczenia.

    Czy z punktow 2 i 3 wynika ze jesli zlozylam w swoim zakladzie pracy wniosek o
    zasilek na nastepny dzien po stawieniu sie na komisji to czy zaklad nie
    powinien mi wyplacic zasilku rowniez za miesiac maj?

    Sprawa nie daje mi spokoju :(
    --
    Mama_Krusi
    foto.onet.pl/albumy/album.html?id=20029&grupa=0&kat=

  • 2. Data: 2004-07-01 18:26:41
    Temat: Re: Zasiłek pielęgnacyjny - dylemat :(
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Mama_Krusi" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasilek na nastepny dzien po stawieniu sie na komisji to czy zaklad nie
    > powinien mi wyplacic zasilku rowniez za miesiac maj?

    zasiłek pielęgnacyjny przysługuje od miesiąca w którym złożono kompletny
    wniosek