  • 1. Data: 2004-06-30 05:04:58
    Temat: Jak wysylam list np do US to jaka data ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Mam wlasnie taki przypadek, ze wyslalem listem poleconym ostatniego dnia
    miesiaca wniosek do Urzedu Miasta o przyznanie zasilku wychowawczego. No i
    okazalo sie ze oni wpisali to 18 dnia nastepnego miesiaca, wiec przepada mi
    zasilek za miesiac poprzedni. Jak to jest ? Jezeli do Urzedu Skarbowego
    wysylalo sie listem, to chyba traktuja date nadania jako wazna a nie date
    otzrymania czy wpisania do komputera przez nich ??

    Fantom

  • 2. Data: 2004-06-30 06:55:51
    Temat: Re: Jak wysylam list np do US to jaka data ?
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" napisał w wiadomości
> [...]
    date
    > otzrymania czy wpisania do komputera przez nich ??

    Ta kwestia regulowana jest przez art. 57 par. 5 KPA (Dz.U.2000.98.1071).
    Termin jest wiec zachowany jezeli w ostatnim jego dniu pismo zostalo
    nadane na poczcie. Pod tym wzgledem nie ma roznicy miedzy Urzedem
    Skarbowym a Urzedem Miasta - w obu przypadkach obowiazuje art. 57 KPA.

    Kodeks Postepowania Administracyjnego
    Art. 57. § 1. Jeżeli początkiem terminu określonego w dniach jest pewne
    zdarzenie, przy obliczaniu tego terminu nie uwzględnia się dnia, w którym
    zdarzenie nastąpiło. Upływ ostatniego z wyznaczonej liczby dni uważa się
    za koniec terminu.

    § 2. Terminy określone w tygodniach kończą się z upływem tego dnia w
    ostatnim tygodniu, który nazwą odpowiada początkowemu dniowi terminu.
    § 3. Terminy określone w miesiącach kończą się z upływem tego dnia w
    ostatnim miesiącu, który odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby
    takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca.
    § 4. Jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, za
    ostatni dzień terminu uważa się najbliższy następny dzień powszedni.
    § 5. Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano
    pismo w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo złożono w
    polskim urzędzie konsularnym. Termin uważa się za zachowany również w
    przypadku, gdy przed jego upływem żołnierz lub członek załogi statku
    morskiego złożył je w dowództwie jednostki wojskowej lub kapitanowi
    statku, a także gdy osoba pozbawiona wolności złożyła pismo w
    administracji zakładu karnego.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-06-30 18:50:20
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "treneros" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    .... tylko jest taka kwestia
    czy przypadkiem postępowanie nie wszczyna się dopiero
    od złożenia kompletnego wniosku
    tak jest np z nowymi zasiłkami rodzinnymi

  • 4. Data: 2004-07-01 10:10:32
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > .... tylko jest taka kwestia
    > czy przypadkiem postępowanie nie wszczyna się dopiero
    > od złożenia kompletnego wniosku
    > tak jest np z nowymi zasiłkami rodzinnymi

    Wlasnie w tym celu pytalem, ale bylem juz w UM i powiedzieli, ze wyslane
    bylo 30 i mimo ze oni wpisali 3 tygodnie pozniej to nalezy mi sie tez za
    poprzedni miesiac

    Fantom