    From: Technolog <t...@g...kropka.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zasiedzenie - profilaktyka
    Date: Thu, 8 Apr 2010 18:04:37 +0200

    Witam, udostępniam fragment mojej posesji sąsiadowi. Płot jest tak
    postawiony, iż ma on do tego fragmentu pełny dostęp, a ja nie mam żadnego.
    Było tak w momencie, gdy nabyłem tę nieruchomość i taki stan rzeczy mi nie
    przeszkadza. Z geodezyjnych mapek oraz znaczników jasno wynika, iż ten
    obszar należy do mojej nieruchomości, co wiele razy było omawiane przy jej
    zakupie.

    Dowiedziałem się o instytucji przejęcia nieruchomości przez zasiedzenie.
    Chciałbym się przed tym jakoś obronić. Co prawda od zakupu nieruchomości
    przeze mnie mijają dopiero trzy lata, ale nie chcę zwlekać z tą sprawą.
    Poza tym nie wiem, od którego momentu liczy się czas zasiedzenia.

    Czy mój sąsiad ma możliwość zdobycia tego fragmentu działki przez
    zasiedzenie za ileślam lat? Jeśli tak, to jak można się przed tym ustrzec -
    może podpisać umowę najmu lub dzierżawy tego fragmentu nieruchomości?

    Będę wdzięczny za pomoc.

    Wasze zdrowie!
    Technolog