  • 1. Data: 2012-04-11 18:30:18
    Temat: Czy w ustawie można zagwarantować prawa na 15 lat.
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    Witam,
    Właśnie przeczytałem artykuł o nowej ustawie Prawo energetyczne:
    http://www.cire.pl/item,62122,1,0,0,0,0,0,branza-ene
    rgetyki-wiatrowej-o-zmianie-projektu-ustawy-o-oze.ht
    ml
    lub
    http://tnij.org/p874
    z którego wynika, że inwestujący w OZE będą mieli gwarancję wysokości
    cen przez 15 lat.
    Czy jest możliwe wprowadzenie takich zapisów do ustaw? Takie zapisy
    wiązałyby ręce następnym rządom, nawet w przypadku pogłębiającego się
    kryzysu. To zapewne doprowadziłoby do dojenia kieszeni obywateli.
    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 2. Data: 2012-04-12 01:20:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czeslawek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wiązałyby ręce następnym rządom, nawet w przypadku pogłębiającego się
    >kryzysu. To zapewne doprowadziłoby do dojenia kieszeni obywateli.

    A malo to takich przypadkow ?

    Zobacz - jeden rzad zamawia autostrade, a drugi musi placic.
    Jeden rzad chce autostrad platnych, drugi je dzierzawi Staleksportowi,
    ale od razu na 30 lat.
    Jeden rzad podnosi wiek emerytalny, a kolejny 30 lat pozniej bedzie
    musial zasilki bezrobotnym placic :-)
    Jeden rzad zapisuje nas do Unii, i to bez mozliwosci wypisania :-)

    P.S. Czechom obiecano wysokie stawki za energie sloneczna przez 30 lat
    ... i nagle zrobilo sie chetnych niebezpiecznie duzo.

    Niemcom nie wiem co obiecano, ale wiatrakow postawili duzo - i juz im
    wylaczaja prad, bo brakuje :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-04-12 08:11:11
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-04-11 18:30, Czeslawek pisze:

    > Czy jest możliwe wprowadzenie takich zapisów do ustaw?

    Wszystkie ustawy można zastąpić innymi ustawami.
    Prawa nabyte przez obywateli w Polsce nie mają żadnej mocy obowiązującej
    - vide emerytury.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 4. Data: 2012-04-12 08:21:08
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > wiązałyby ręce następnym rządom, nawet w przypadku pogłębiającego się
    > kryzysu. To zapewne doprowadziłoby do dojenia kieszeni obywateli.

    IMO to NTG. raczej na pl.soc.polityka

  • 5. Data: 2012-04-12 09:22:44
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "J.F"

    > Niemcom nie wiem co obiecano, ale wiatrakow postawili duzo - i juz im
    > wylaczaja prad, bo brakuje :-)

    Ciekawe :) przyjaciel ma WSZYSTKO na prąd, oj biedaczek będzie się kąpał w
    zimnej wodzie ;-)

  • 6. Data: 2012-04-12 09:28:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Apr 2012, WW wrote:

    > Wszystkie ustawy można zastąpić innymi ustawami.
    > Prawa nabyte przez obywateli w Polsce nie mają żadnej mocy obowiązującej -
    > vide emerytury.

    Emerytury sa na tyle inteligentnie zapisane w przepisach, że nie stanowia
    "praw nabytych" dla zobowiazanych do płacenia.
    Już kiedys pisałem: na dzień dobry, zasady wpłacania emerytur sa w innej
    ustawie, niz zasady ich wypłacania, i nie zawieraja zadnycho obietnic.
    Z p. widzenia przepisow wypłata emerytury pozostaje bez zwiazku dla
    wpłacajacych - dopiero w momencie przejscia na emeryturę pojawia się
    działanie zasad wypłaty zalezne od poprzednich wpłat i owe prawa
    nabyte.
    Inaczej mówiac: prawa nabyte maja ci, co juz przeszli na emerytury.
    Ci co jeszcze nie przeszli nie maja nic.

    Zapis który był przedstawiony w poscie diametralnie się różni: daje
    wprost obietnicę "jesli cos tam to będziesz miał zapewniona cenę".
    Po spełnieniu warunku "cos tam" (tu: zainwestowaniu w elektrownię)
    powstaje prawo nabyte.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-04-12 10:34:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Apr 2012, J.F wrote:

    > Niemcom nie wiem co obiecano, ale wiatrakow postawili duzo - i juz im
    > wylaczaja prad, bo brakuje :-)

    Ale to chyba nie od postawienia wiatrakow, tylko powyłaczania
    niewiatraków; widać za mało obiecali :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-04-12 14:54:44

> [...]
    > wprost obietnicę "jesli cos tam to będziesz miał zapewniona cenę".
    > Po spełnieniu warunku "cos tam" (tu: zainwestowaniu w elektrownię)

    Jakkolwiek jakas mala wojna np domowa nowy nierzad nowe swinie u koryta
    i juz mamy nowe prawa a starymi mozna dupe podetrzec.

    Bog nie istnieje Honor sprzedany zydom a Ojczyzna zostala tylko w mowie.