  • 1. Data: 2009-02-19 20:24:57
    Temat: Zarzut wadliwosci orzeczenia lekarza orzecznika ZUS
    Od: Songoku <s...@i...pl>

    Witam!

    10 lutego bylem w ZUSie na badaniach, lekarz orzecznik stwierdzil
    calkowita niezdolnosc do pracy na okres dwoch lat, o ile przezyje
    [choroba nowotworowa].
    Mialo to byc podstawa do otrzymania renty socjalnej.
    Kilka dni po komisji otrzymalem polecony z ZUSu, mowiacy o zarzucie
    wadliwosci wobec tego orzeczenia. Nie podano jednak powodu, dla ktorego
    orzeczenie mogloby byc wadliwym.
    O co moze chodzic? Czepiaja sie, ze lekarz zle okreslil niezdolnosc do
    pracy, czy moze chodzic o jakis blad w tresci samego orzeczenia?

    Prosze o sugestie, poniewaz oni kaza mi czekac na decyzje kolejnej
    komisji, ktora nie wiem nawet kiedy sie odbedzie, poniewaz bedzie
    przebiegala bez mojej obecnosci, a o wyniku zostane powiadomiony listownie.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-02-21 18:08:29
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > komisji, ktora nie wiem nawet kiedy sie odbedzie, poniewaz bedzie
    > przebiegala bez mojej obecnosci, a o wyniku zostane powiadomiony listownie.

    Orzecznik orzekł ci to co napisałeś.Zarówno ZUSowi jak i tobie(strony)przysługuje
    prawo odwołania
    sie do komisji lekarskiej.
    W twoim wypadku zrobił to zus.
    Komisja orzeknie ponownie, analizując papiery,i/lub ciebie.Więc powinni cię wezwać na
    badanie.
    Oczywiście zgodnie z KPA masz prawo wglądu w swoje kwity, więc idź do ZUSu i zażądaj
    akt do wglądu.
    Możesz pogadać z głównym lekarzem orzecznikiem, który teoretycznie powinien ci
    wyjaśnić powód, o ile
    będzie dziwny w dokumentach.
    Albo ci ściemni, jeżeli lekarz orzecznik ewidentnie skopał sprawę.
    Jeżeli komisja cię uwali, pozostaje tylko sąd.
    Powalcz!