  • 1. Data: 2009-02-19 20:24:19
    Temat: Dałem się wyrolować
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

    Witam!
    Funkcjonariusz KPP obiecał umorzenia postępowania. Powiedział, że muszę
    tylko dla formalności
    1. Przyznać się w pełni do popełnienia czynu
    2. Napisać wniosek o umorzenie do prokuratury.
    Przyznanie się zaprotokółował, wniosek o umorzenie odebrał, by osobiście
    wręczyć prokuratorowi.
    Podsunął jeszcze do podpisu rezygnację z końcowego zapoznania się z
    materiałami postępowania. Podpisałem, bo jak mówił umorzenie jest pewne,
    więc po co grzebać się w papierach.
    Wszystko było lipa.
    Prokurator odpisał, że ponieważ nie zaproponowałem we wniosku przyjęcie na
    siebie żadnych bowiązków (bezzasadnie potraktował mój wniosek jako prośbę o
    umorzenie WARUNKOWE), nie przychyla się doń i kieruje sprawę do sądu.
    Zaraz napisałem do sądu prośbę o:
    - umożliwienie zapoznania się z aktami przed rozpoznaniem sprawy,
    - potraktowanie mojego przyznania się jako niebyłe.
    Zadnej reakcji poza normalnym wezwaniem na rozprawę w kwietniu.
    Pytania moje:
    Czy w tym przypadku sąd mógł odmówić mojej pisemnej prośbie o
    umożliwienie zapoznania się z materiałem?
    Czy wszystkie moje dotychczasowe wnioski, pisma skierowane do sądu i
    prokuratury powinny być w aktach postępowania, czy jak podejrzewam te
    niewygodne lądują w koszu?

    pozdr
    zebron

  • 2. Data: 2009-02-19 20:39:58
    Temat: Re: Dałem się wyrolować
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zifron" <z...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!

    > Czy w tym przypadku sąd mógł odmówić mojej pisemnej prośbie o
    > umożliwienie zapoznania się z materiałem?

    Nie rozumiem. Skoro masz juz wewanie na rozprawe - czyli akta sa w sadzie,
    to nie potrzebujesz zadnego zezwolenia na zapoznanie sie z nimi.
    Po prostu idziesz, prosisz o akta siadasz i zapoznajesz sie, robisz notatki,
    itp.. Tak sami jak idziesz do czytelni i czytasz gazete. Nie potzeba do tego
    stu dwudziestu osmiu podan.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-19 20:53:38
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

> [...]
    > notatki, itp.. Tak sami jak idziesz do czytelni i czytasz gazete. Nie
    > potzeba do tego stu dwudziestu osmiu podan.

    Dzięki, nie wiedziałem. Zaraz jutro spróbuję czy działa.
    pozdr
    zebron

  • 4. Data: 2009-02-19 21:51:50
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    > 1. Przyznaae sie w pe?ni do pope?nienia czynu
    [...]
    > siebie ?adnych bowi?zków (bezzasadnie potraktowa? mój wniosek jako pro?be o
    > umorzenie WARUNKOWE), nie przychyla sie don i kieruje sprawe do s?du.

    Moje wrażenie nie jest poparte znajomością prawa, ale wydaje mi się, że
    przyznanie się do winy + umorzenie, to właśnie umorzenie warunkowe.
    Bezwarunkowo można umorzyć w innych sytuacjach.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 5. Data: 2009-02-19 22:03:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr NetExpert" <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>
    napisał w wiadomości news:gnkka6$mc3$1@news.task.gda.pl...

    > Moje wrażenie nie jest poparte znajomością prawa, ale wydaje mi się, że
    > przyznanie się do winy + umorzenie, to właśnie umorzenie warunkowe.
    > Bezwarunkowo można umorzyć w innych sytuacjach.

    No tworca watku ma raczej slabe pojecie o swych prawach i procedurze...
    No ale niekoniecznie musi byc tak, jak piszesz - mozna przeciez popelnic
    czyn i przyznac sie do winy, a szkodliwosc prawna czynu moze sie okazac
    znikoma - i postepowanie zostanie umorzone.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-19 22:05:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    No tworca watku ma raczej slabe pojecie o swych prawach i procedurze...
    No ale niekoniecznie musi byc tak, jak piszesz - mozna przeciez popelnic
    czyn i przyznac sie do winy, a szkodliwosc spoleczna czynu moze sie okazac

  • 7. Data: 2009-02-19 22:26:05
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > czyn i przyznac sie do winy, a szkodliwosc spoleczna czynu moze sie okazac
    > znikoma - i postepowanie zostanie umorzone.

    Ale czy nie właśnie warunkowo?
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 8. Data: 2009-02-19 22:41:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    napisał w wiadomości news:gnkmad$poj$2@news.task.gda.pl...

    > Ale czy nie właśnie warunkowo?

    Nie no - jak *znikoma* to umorzenie.
    Jak *nie jest znaczna* (oraz wystepuja inne przeslanki), to warunkowe.

    Pozdrawiam
    SDD