  • 1. Data: 2003-04-28 23:52:11
    Temat: Zapłacony mandat a postępowanie egzekucyjne w jego sprawie
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

    Witam

    Mam krótkie pytanie. Do jakiego stopnia jestem zobowiązany pomagać
    urzędowi skarbowemu w odszukaniu zapłaconego przeze mnie mandatu
    kredytowego ? Otrzymałem kartkę z wezwaniem w którym było między
    innymi "... uprzejmie prosi o osobiste zgłoszenie się w terminie ...
    (następnego dnia po wystawieniu) celem uregulowania zaległości w
    kwocie .... (o 3,9 złotego więcej niż kwota mandatu) w związku z
    prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym (nic mi o takowym nie było
    wiadomo) ....celem wyznaczenia innego terminu ... kontakt telefoniczny
    ... niezastosowanie może ... kary pieniężnej ... " . W rozmowie
    telefonicznej z poborcą skarbowym dowiedziałem się, że chodzi o mandat
    dnia tego i tego. Jak można się było spodziewać, pierdzielił w kółko o
    płaceniu mimo, iż poinformowałem go, że mandat o którym mówi został
    najprawdopodobniej zapłacony. Zagroził mi nawet zajęciem konta.
    Zakończyłem informując, że jeszcze sprawdzę czy to ten. Sprawdziłem i
    wszystko wskazuje, że nie myliłem się. Roszczenie wydaje się
    bezzasadne. Podejrzewam jednak, że wyjaśnianie tego trochę potrwa a
    urzędnicy będą usiłowali obciążyć mnie kosztami postępowania. Z
    drugiej strony, zapewne można temu skutecznie zapobiec wiedząc jakie
    prawa mi przysługują. Nie odpowiada mi np. wezwanie na dzień następny.
    Mogę oczywiście zadzwonić i starać się umówić na inny dzień, ale to
    nie zmieni faktu, że zostałem wezwany pilnie w ramach postępowania o
    którego rozpoczęciu nie wiedziałem. Nie wiem czy/kiedy poborca jest
    zobowiązany do sprawdzenia udzielanych przeze mnie informacji.
    Kiedy/czy musze osobiście zgłaszać się do urzędu ? Wydaje się, że
    niezależnie od tego wyjaśnienia mogę wysłać poleconym.

    --
    Możesz się u mnie spowiadać

  • 2. Data: 2003-04-29 04:24:27
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Plonk" <...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości
    [ciach]
    ja podobna sytuacje zalatwilem droga telefoniczna, przyszedl jeden monit ze
    skarbowki i go zaplacilem, jak przyszedl drugi o zajeciu (nieistniejacego
    juz oknta :), stare konto firmowe), zadzwonilem do urzedasa i wyjasnelem ze
    zaplacilem przy poprzednim monicie, chyba przeczytalem numerki z kartki i
    kwitku, ale pewnosci nie mam

    co do twoich praw przed us, nie masz zadnych, to znaczy teoretycznie masz,
    ale w praktyce bogie jest urzedas, wiec lepiej wyjasnij to tak jak on chce,
    bo jak zajma ci kwote po raz kolejny, to bedziesz czekal miesiacami na jej
    zwrot, jesli wogole ci ja zwroca, a ze skarboka nie wygrasz, nie jeden juz
    probowal, a stracil o wiele wiecej kasy, niestety te urzedasy nie sa
    zupelnie odpowiedzialni za swoje glupie decyzje