    From: "Plonk" <...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zapłacony mandat a postępowanie egzekucyjne w jego sprawie
    Date: Tue, 29 Apr 2003 01:52:11 +0200
    Sender: a...@o...pl@pa101.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Witam

    Mam krótkie pytanie. Do jakiego stopnia jestem zobowiązany pomagać
    urzędowi skarbowemu w odszukaniu zapłaconego przeze mnie mandatu
    kredytowego ? Otrzymałem kartkę z wezwaniem w którym było między
    innymi "... uprzejmie prosi o osobiste zgłoszenie się w terminie ...
    (następnego dnia po wystawieniu) celem uregulowania zaległości w
    kwocie .... (o 3,9 złotego więcej niż kwota mandatu) w związku z
    prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym (nic mi o takowym nie było
    wiadomo) ....celem wyznaczenia innego terminu ... kontakt telefoniczny
    ... niezastosowanie może ... kary pieniężnej ... " . W rozmowie
    telefonicznej z poborcą skarbowym dowiedziałem się, że chodzi o mandat
    dnia tego i tego. Jak można się było spodziewać, pierdzielił w kółko o
    płaceniu mimo, iż poinformowałem go, że mandat o którym mówi został
    najprawdopodobniej zapłacony. Zagroził mi nawet zajęciem konta.
    Zakończyłem informując, że jeszcze sprawdzę czy to ten. Sprawdziłem i
    wszystko wskazuje, że nie myliłem się. Roszczenie wydaje się
    bezzasadne. Podejrzewam jednak, że wyjaśnianie tego trochę potrwa a
    urzędnicy będą usiłowali obciążyć mnie kosztami postępowania. Z
    drugiej strony, zapewne można temu skutecznie zapobiec wiedząc jakie
    prawa mi przysługują. Nie odpowiada mi np. wezwanie na dzień następny.
    Mogę oczywiście zadzwonić i starać się umówić na inny dzień, ale to
    nie zmieni faktu, że zostałem wezwany pilnie w ramach postępowania o
    którego rozpoczęciu nie wiedziałem. Nie wiem czy/kiedy poborca jest
    zobowiązany do sprawdzenia udzielanych przeze mnie informacji.
    Kiedy/czy musze osobiście zgłaszać się do urzędu ? Wydaje się, że
    niezależnie od tego wyjaśnienia mogę wysłać poleconym.

    --
    Możesz się u mnie spowiadać