  • 11. Data: 2003-01-22 16:04:58
    Temat: Re: Zapis w umowie o stosowaniu przepisow KC
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia 22 Jan 2003 11:40:37 +0100, s...@d...pl (Marcin
    Surowiec) napisał(a):

> [...]

    Dokłądnie ...:)
    Ja dodam jeszcze,ze mysle,ze to chodi tez o sprawe dlugosci umowy.
    JAwsze jeden paragraf wiecej...wiec mozesz kolesiowu powiedziec
    popatrz koles ile dl acibie napisalem jaki madry jestem .... Facet
    czuje sei lepiej jak placui :)
    Pamitam jk jeden z prf. na prawie gospodarczym umawijac kontrakty
    miedzynarodowe zwykl mówic ze wprawnicuy w USA biora od "słowa" i
    stad w tych umowach jest wszystko , nawet kolr dlugopisu jakim powinna
    byc umowa podpisana:)
    Pozdrawiam
    Romek

  • 12. Data: 2003-01-22 22:11:27
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl>

    Dla mnie to przede wszystkim wskazanie, ze wlasciwym dla stosunku prawnego
    jest prawo polskie, ale to chyba skrzywienie po wielu umowach z
    konrahentami zagranicznymi
    JG

  • 13. Data: 2003-01-23 10:55:44
    Od: "Olgierd" <r...@p...uni.wroc.pl>

    Skadinad ma to wiekszy sens w przypadku umów nienazwanych, kiedy w zasadzie
    piszemy cos w poprzek zlecenia i dziela, ale jednak chcemy umowe
    podporzadkowac któremus tam rezimowi. Ale wówczas ma to postac klauzuli "...
    przepisy kc o zleceniu".

    Pzdr :)

    Olgierd

  • 14. Data: 2003-01-23 11:00:02
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message

    > : Taka adnotacja (w nieco bardziej zwięzłej niż powyższa formie) jest MZ
    > : potrzebna, właśnie ze względu na nieznajomość takich podstawowych
    rzeczy.

    > w zasadzie masz rację, ale czy nie powinniśmy napisać jeszcze:
    > w sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają:
    > konstytucja rp, kodeks cywilny, ustawy podatkowe, ordynacja podatkowa, ew.
    > kodeks rodzinny i opiekuńczy,
    > itd. itd. :)

    ...prawo kanoniczne i opatrzność Boska?
    ]
    ;-)

    Depi.

  • 15. Data: 2003-01-23 11:03:28
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Romek" <r...@p...wp.pl> wrote in message

> [...]
    > miedzynarodowe zwykl mówic ze wprawnicuy w USA biora od "słowa" i
    > stad w tych umowach jest wszystko , nawet kolr dlugopisu jakim powinna

    Ale w systemie anglosaskim jest zupełnie inna sytuacja i kultura prawna. Tam
    faktycznie trzeba uregulowac wszystko bo decyduje praktycznie zawsze
    autonomia woli stron- u nich nigdy nie było komunizmu i państwo nie nabrało
    przekonania, że zawsze wie lepiej :-] Sta też wielką cześć edukacji
    tamtejszego prawnika zajmuje "contract drafting" z omawianiem wszystkich
    używanych klauzul itp.

    Depi.

  • 16. Data: 2003-01-23 11:25:06
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Olgierd" <r...@p...uni.wroc.pl> wrote in

> [...]
    > zasadzie piszemy cos w poprzek zlecenia i dziela, ale jednak chcemy
    > umowe podporzadkowac któremus tam rezimowi. Ale wówczas ma to postac

    Bardzo kontrowersyjne jest to co napisales.Jezeli ja bede druga strona takiej
    umowy to np co powiesz na to ze nie mam checi stosowac przepisow o zleceniu bo mi
    nie odpowiadaja ?Poza tym stosowanie do umowy nienazwanej przepisow ktorejs z umow
    nazwanych raczej wymaga dopasowania a nie stosowania wprost (w koncu to umowa
    nienazwana jakby nie bylo).Niewazne czy umowa nazwana czy nienazwana,i tak do niej
    sie bedzie stosowac przepisy k.c.A sam zapis to sztuka dla sztuki.I na koniec do
    umow nienazwanych stosuje sie rezim ogolnych przepisow o zobowiazaniach.A co
    zrobic jesli jest to umowa nienazwana ktora nie jest mieszanka zadnych umow
    nazwanych?Tez stosowac np przepisy o zleceniu,umowy o dzielo itd?.Wydaje mi sie ze
    nie.

    --
    "Testowalem drapanie i dziala doskonale w towarzystwie,
    gdy sie podrapie po glowie zaraz drapia sie inni"

  • 17. Data: 2003-01-23 12:15:37
    Od: "Olgierd" <r...@p...uni.wroc.pl>

> [...]
    umow
    > nazwanych?Tez stosowac np przepisy o zleceniu,umowy o dzielo itd?.Wydaje

    Powiedziałbym, że potwierdziłeś moje słowa. Rzecz jasna, że mówimy o
    odpowiednim stosowaniu przepisów w sprawach nieuregulowanych umową. Nie da
    się w umowie nienazwanej w 100% ukształtować całego stosunku prawnego,
    musiałaby mieć ze 100 stron, w codziennym obrocie to się nie zdarza, więc
    szukasz "wzorca", do którego będziesz się odnosił "w pierwszej kolejności".
    Możesz nie wskazywać żadnego "wzoru" jako właściwego dla załatwiania tego
    rodzaju spraw, ale wyobraź sobie spory interpretacyjne przy jakimkolwiek
    problemie. No chyba że machniesz ją właśnie na 100 stron.
    Tak to przynajmniej wygląda w praktyce...

    Olgierd

  • 18. Data: 2003-01-23 12:23:08
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 19. Data: 2003-01-23 12:24:45
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    takiej
    > umowy to np co powiesz na to ze nie mam checi stosowac przepisow o

    Ja na przykład powiem na to: szkoda, że nie pomyślałeś o tym przed
    podpisaniem umowy :-))) Teraz to juz po frytach trochę. Co do możliwych
    problemów zgadzam się, co jednak wcale nie przekreśla stosowania tego typu
    klauzuli - ostatecznie sąd będzie rozstrzygał co i jak. I tu widać wyższość
    sposobu anglosaskiego - lepiej napisać absolutnie wszystko, tak na wszelki
    wypadek.

    Depi.

  • 20. Data: 2003-01-24 09:40:01
    Od: "Olgierd" <r...@p...uni.wroc.pl>

    > : lepiej napisać absolutnie wszystko, tak na wszelki
    > : wypadek.
    >
    > jasne,
    >
    > łatwiej będzie wykazać nieważność takiego molocha :)

    No właśnie, i po to są takie klauzule!

    Olgierd