  • 1. Data: 2006-07-05 11:04:58
    Temat: Zapis pośmiertny samochodu
    Od: "skorpion" <i...@g...pl>

    Kupiłem samochód.Ponieważ pieniądze na zakup pożyczyłem od brata chciałbym
    wiedzieć jak można zapisać samochód na wypadek śmierci.Jestem rozwiedziony i mam
    córkę.Proszę o pomoc.Dziękuję

  • 2. Data: 2006-07-05 12:03:05
    Temat: Re: Zapis pośmiertny samochodu
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    skorpion napisał(a):
    > Kupiłem samochód.Ponieważ pieniądze na zakup pożyczyłem od brata chciałbym
    > wiedzieć jak można zapisać samochód na wypadek śmierci.Jestem rozwiedziony i mam
    > córkę.Proszę o pomoc.Dziękuję

    napisać testament - własnoręcznie, z datą i podpisem
    jeśli chcesz żeby resztę majątku odziedziczyła córka, to napisz, że ona
    ma być spadkobiercą, a bratu zapisujesz samochód

    KG

  • 3. Data: 2006-07-05 12:05:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    skorpion wrote:
    > Kupiłem samochód.Ponieważ pieniądze na zakup pożyczyłem od brata chciałbym
    > wiedzieć jak można zapisać samochód na wypadek śmierci.Jestem rozwiedziony i mam
    > córkę.Proszę o pomoc.Dziękuję

    testament

  • 4. Data: 2006-07-05 14:06:46
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie sporządzałbym testamentu z powodu tego samochodu, bo z tego moga potem dziwne
    nieprzyjemności dla córki przy
    ewentualnym dziedziczeniu wyniknąć.
    (Oczywiście nie zniechęcam do spisywania testamentów jako takich, lecz nie warto
    spisywać pod wpływem impulsu i potrzeby
    chwili).
    Możecie spisać umowę pozyczki z zastawem na samochodzie.
    Lub możecie spisac umowę kupna-sprzedazy tego samochodu na rzecz brata, lecz bez
    daty, w fatalnym wypadku bedzie można
    wpisac date sprzed Twojego zejścia...
    JaC

  • 5. Data: 2006-07-05 14:54:52
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    666 napisał(a):
    > Nie sporządzałbym testamentu z powodu tego samochodu, bo z tego moga potem dziwne
    nieprzyjemności dla córki przy
    > ewentualnym dziedziczeniu wyniknąć.

    jakie niby?

    KG

  • 6. Data: 2006-07-05 17:01:57
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    666 wrote:
> [...]
    > Możecie spisać umowę pozyczki z zastawem na samochodzie.
    > Lub możecie spisac umowę kupna-sprzedazy tego samochodu na rzecz brata, lecz bez

    jesne, po co prosto skoro można zakombinować jak koń pod górę.

  • 7. Data: 2006-07-05 17:42:15
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Testament to sie powinno spisywać tak, aby sens miał zawsze, a nie tylko do czasu
    najbliższego dachowania w rowie...
    Ciekawe co postanowi sąd, jeżeli przedmiot zapisu nie bedzie istniał (co de facto i
    tak nie ma znaczenia, ale jest
    bardziej obrazowe), a szanowny tatuś zejdzie po trzymiesiecznej spiączce w szpitalu?
    I sąd przy pomocy rzeczoznawcy majątkowego uzna, że na tę datę przedmiotowy pojazd
    wyczerpywał 80% wartości masy
    spadkowej po tatusiu?
    JaC

  • 8. Data: 2006-07-05 17:50:43
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    * Na datę zapisu.
    JaC

  • 9. Data: 2006-07-05 19:26:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    666 napisał(a):
> [...]
    tak nie ma znaczenia, ale jest
    > bardziej obrazowe), a szanowny tatuś zejdzie po trzymiesiecznej spiączce w

    zdaje się że kc daje odpowiedź na pytanie

    > I sąd przy pomocy rzeczoznawcy majątkowego uzna, że na tę datę przedmiotowy pojazd
    wyczerpywał 80% wartości masy
    > spadkowej po tatusiu?

    nic jeśli testament będzie zawierał wyraźne powołanie spadkobiercy

    KG

  • 10. Data: 2006-07-13 15:36:11
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > I sąd przy pomocy rzeczoznawcy majątkowego uzna, że na tę datę
    > przedmiotowy pojazd wyczerpywał 80% wartości masy

    Rzeczoznawca majatkowy nie wycenia aut.