  • 11. Data: 2011-11-21 23:10:19
    Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
    Od: Adrian <d...@d...ps>

    Żeby nie było niejasności, po co kupuję skoro są wadliwe? Pojawiły się
    już w sprzedaży z dobrymi wyświetlaczami jednak na magazynach są jeszcze
    zapasy ze starych dostaw i trudno trafić na ten "dobry".

  • 12. Data: 2011-11-21 23:24:03
    Od: <s...@a...pl>

    > Złożyłem rezerwację w sklepie EURO RTV AGD telefonu komórkowego.
    > Zamówienie wykonałem przez Internet. Po kilku dniach otrzymałem
    > informację, że produkt czeka do odbioru w sklepie.

    Czy ze strony prawnej w tym momencie nie dokonałeć już czasem zakupu?

    > niego do sklepu oddalonego o 30 km. Ze sobą wziąłem wydrukowaną kartkę z
    > zamówieniem, na której widnieje napis małym druczkiem "Prosimy o
    > sprawdzenie sprzętu przy odbiorze, ponieważ produkty zakupione w
    ^^^^^^^^^
    > sklepach fizycznych na podstawie rezerwacji nie podlegają zwrotowi z
    > tytułu sprzedaży na odległość."

    To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo jeśli tak to mozesz taki produkt
    normalnie zwrócić. Miejsce czy sposób odbioru nie ma znaczenia. Kupiłem poza
    siedzibą czy punktem handlowym firmy i to się liczy.

    --
    Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
    Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę:

  • 13. Data: 2011-11-21 23:49:12
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-11-21 23:44, Ajgor wrote:
    > Użytkownik "gacek" napisał w wiadomości

    > A co go to obchodzi? Czy ktoś w ogóle jeszcze pamięta naczelne hasło handlu:

    No tyle obchodzi, że dwie osoby bez sensu dylały 60 km, bo się autorowi
    wymyśliło, że będzie mógł macać towar przed zakupem.

    > "Klient nasz pan"?

    Nie bądź śmieszny. Takie rzeczy to w filmach, a nie jak przyjeżdża koleś
    macać telefony - żeby szukać wady, która wedle producenta wadą nie jest.

    > A co, jeśli on zapłaci, po zapłaceniu rozpakuje, i się okaże, że dostał w
    > ogóle co innego,
    > niż zamawiał, a oni odmówią przyjęcia zwrotu?

    Złoży reklamację. Obstawiam, że euro nie żyje z podmianek w pudełkach.

    > I oczywiście znajdzie się
    > usłużny prawnik, który ZINTERPRETUJE jakiś zapis, że mają do tego prawo?
    > Kupowanie kota w worku ma być obowiązkiem kupującego?

    Ale jakim obowiązkiem? Zmusili go do czegoś?

    Nie kupił i tyle. Po to jest zakup na odległość, żeby z niego korzystać,
    a nie jechać do siedziby firmy i oczekiwać takiego samego podejścia. Nie
    mówiąc już o tym, że skorzystanie z prawa do zwrotu towaru wymaga
    zapłacenia przed sprawdzaniem towaru.

    > Niby dlaczego? ZAWSZE
    > masz prawo obejżeć towar przed kupnem.

    Nie.

    > Płacisz za zawartość, a nie za opakowanie.

    Rozumiem dla ciebie rozpakowany towar jest wart tyle samo co fabrycznie
    zapakowany przez producenta?

    > Bzdura.
    > Jeśli sklep nie potrafi zrobić dobrze klientowi, to niech bankrutuje.

    Prawie. Ma robić dobrze dostatecznie dużej liczbie klientów, a nie każdemu.

    gacek

  • 14. Data: 2011-11-21 23:54:20
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-11-22 00:00, Adrian wrote:

    > Sprawa też wygląda tak. Produkt, który zamawiałem został wypuszczony do
    > sprzedaży z wadą wyświetlacza, do której nie bardzo się producent
    > przyznaje gdyż wymiana by firmę kosztowała wiele milionów. Osoby, które
    > czytają fora dowiedzą się o tej wadzie, lecz większość i tak kupi kota w
    > worku. Ja o tym fakcie wiem. Jeśli sprawdziłbym po zapłacie telefon
    > wówczas marne szanse, że sklep uzna mi to za usterkę i równie dobrze
    > może mi wmówić, że: eeeee tak musi być itp. Preferowałem zachować
    > ostrożność i zrezygnować z odbioru niżeli później żałować.

    No to trzeba było zamówić do domu, a nie automatycznie zakładać, że
    fizyczny sklep da możliwość rozpakowania towaru i uruchomienia telefonu
    przed zapłaceniem.

    Też bym się wkurzał po takiej wycieczce. Ale pretensje miałbym przede
    wszystkim do siebie.

    gacek

  • 15. Data: 2011-11-22 03:14:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/21/2011 5:24 PM, s...@a...pl wrote:
> [...]
    > normalnie zwrócić. Miejsce czy sposób odbioru nie ma znaczenia. Kupiłem poza
    > siedzibą czy punktem handlowym firmy i to się liczy.

    On nie kupił przez internet. Nawet nie zapłacił, bo płaci się przy odbiorze.
    Przez internet zlecił tylko i wyłącznie dostarczenie konkretnego towaru
    do konkretnego sklepu, tak aby mogl tam pojsc i go kupic.

    Stad wlasnie nie ma mowy o sprzedazy po za siedziba.

    On po prostu przychodzi do sklepu i kupuje towar "z półki". No powiedzmy
    spod lady.

    Wiec tak samo jak z innymi towarami z polki.
    Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac
    sprawdzic a jak mu sie nie podoba to odłożyć na półkę.

    Stąd ten opór sprzedawcy.
    Najpiew kup, a jak ewentulanie nie działa zwracaj/reklamuj.

  • 16. Data: 2011-11-22 04:13:21
    Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo?no?? tego wykonania
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-22 00:24, s...@a...pl pisze:

    > To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je?li tak to mozesz taki produkt
    > normalnie zwr?ci?. Miejsce czy spos?b odbioru nie ma znaczenia. Kupi?em poza
    > siedzib? czy punktem handlowym firmy i to si? liczy.

    Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na
    specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
    10-cio dniowym terminie.

    --
    spp

  • 17. Data: 2011-11-22 04:14:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-22 04:14, witek pisze:

> [...]
    > Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac
    > sprawdzic a jak mu sie nie podoba to odłożyć na półkę.

    Niekoniecznie - to był sprowadzony na jego (klienta) zamówienie - tylko
    i wyłącznie dla niego, nie na półkę.

    --
    spp

  • 18. Data: 2011-11-22 04:16:22
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-11-22 05:13, spp wrote:

    > Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na
    > specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
    > 10-cio dniowym terminie.

    Telefon wyprodukowany w milionach sztuk to nie towar na specjalne
    zamówienie.

    gacek

  • 19. Data: 2011-11-22 04:18:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-22 05:16, gacek pisze:

    > Telefon wyprodukowany w milionach sztuk to nie towar na specjalne
    > zamówienie.

    Dla producenta.

    Dla sprzedawcy (i klienta) jest to jedyny egzemplarz - ten, sprowadzony
    właśnie dla klienta na jego żądanie.

    --
    spp

  • 20. Data: 2011-11-22 04:21:32
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-11-22 05:14, spp wrote:

    > Niekoniecznie - to był sprowadzony na jego (klienta) zamówienie - tylko
    > i wyłącznie dla niego, nie na półkę.

    Co nic nie zmienia.

    gacek