  • 11. Data: 2013-08-21 15:27:31
    Temat: Re: Zaniżone odszkodowanie po kolizji
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > Z *CZYM* się nie zgadzasz?

    No tak, późna pora była. Najpierw przeczytałem Twoją wypowiedź, a
    potem odpisywałem. Powinienem uciąć cytat po pierwszym zdaniu.

    Czyli nie zgadzałem się, że "zasadniczo" zgodne z prawem jest
    wzięcie ceny aktualnej za używane urządzenie, a obliczenie
    amortyzacji za 3 lata.

    Ale nie spojrzałem na ceny. Sądziłem, że 3 letni, prehistoryczny,
    model może być sprzedawany już tylko używany, a widzę teraz, że
    nadal są oferowane nowe urządzenia :-)

    > A kto Ci takie coś napisał?

    Skoro są nadal oferowane nowe, to moja wypowiedź rzeczywiście
    brzmiała dziwnie:-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 12. Data: 2013-08-22 00:25:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 10:49:40 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Nie pominąłem, sprawdź dwa ostatnie zdania cytatu ;)

    > "Nadmiernych trudności" nie ma, bo poszkodowany oferuje załatwienie
    > całej naprawy na konkretnych warunkach, to jest jedynie opcja
    > na wypadek jakby zobowiązany uważał że "można taniej".

    "lub koszty". Dwa razy drozej, to chyba "nadmierne".

    > Jeśli.
    > Właśnie :)
    > A można?

    Zakladam ze jesli podali 700zl, to za fabrycznie nowy obecnie, wiec
    uzywany i porysowany ... 240 wcale mnie nie zdziwi.

    > To niech napiszą, że oferują dostarczenie takiego sprawnego,
    > używanego i w nie gorszym stanie niż poprzednio był zepsuty.

    Mimo tych zapisow sady jednak nagminnie uznaja odszkodowanie w
    pieniadzu.

    J.

  • 13. Data: 2013-08-22 12:46:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.08.2013 00:25, J.F. pisze:
    > Zakladam ze jesli podali 700zl, to za fabrycznie nowy obecnie, wiec
    > uzywany i porysowany ... 240 wcale mnie nie zdziwi.

    I to jest chore podejście. Gość miał telefon, a teraz będzie miał 240zł,
    za które telefonu nie kupi. Na moje oko odszkodowanie powinno nie tylko
    wystarczyć na odtworzenie stanu sprzed wypadku ale także pokryć straty z
    okresu pomiędzy wypadkiem a czasem odtworzenia stanu sprzed wypadku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2013-08-23 16:12:52
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> Odpowiedz na

    > Skorzystać z art.361 KC:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-
    > r-kodeks-cywilny1.html +++
    > Art. 363.
    > § 1. Naprawienie szkody powinno nastšpić,
    > według wyboru poszkodowanego,
    > bšd? przez przywrócenie stanu poprzedniego,
    > bšd? przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. [...]
    > [...]
    > ---
    >
    > Niech biorą zepsuty i naprawiają, mają oddać sprawny "nie gorszy
    > niż zepsuty" (być może inny).

    Dzięki za informacje. Na razie napisałem do nich meila, czekam na dalsze
    wyjaśnienia od nich.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 15. Data: 2013-08-23 20:35:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Aug 2013, J.F. wrote:

    > Zakladam ze jesli podali 700zl, to za fabrycznie nowy obecnie, wiec
    > uzywany i porysowany ... 240 wcale mnie nie zdziwi.

    No to teraz mamy prosty układ z art.6 KC: link do oferty!
    :D
    Jeśli można, to rzecz jasna mają rację.

    > Mimo tych zapisow sady jednak nagminnie uznaja odszkodowanie
    > w pieniadzu.

    Hm... mimo jednoznacznego twierdzenia poszkodowanych, że
    nie mogą nabyć przedmiotu za tę kwotę?

    pzdr, Gotfryd