  • 1. Data: 2015-12-02 00:21:25
    Temat: Sprzedaż starych kaset magnetofonowych firmy TAKT
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    Mam dużą kolekcję (ok 500 szt) kaset magnetofonowych wydanych przed
    dzisiejszą ustawą autorską. Wtedy były zupełnie legalne, kupowało się je
    w zwykłych sklepach, produkowały je zwykłe, jawne firmy.
    Ostatnio gadałem z gościem, co sprzedaje na bazarach różne graty i
    chciałem mu je dać za darmo. Obawiam się, ze jednak ich sprzedaż nie
    jest legalna. Nie chciałbym, żeby przeze mnie gościu miał kłopoty (no i
    zapewne ja jako źródło). Dobrze przeczuwam, ze to nie jest mądry sposób
    na pozbycie się tych gratów?
    Mam jeszcze masę "oryginalnych" kaset. Zarówno sprzed ustawy
    (sprowadzane z Zachodu, bo u nas to chyba tylko Metal Mind Records
    wydawał "oryginały" ) jak i po (z "nalepką"). Te chyba mogę mu dać do
    sprzedaży? Czy tu też są jakieś kruczki?
    Dziękuję.
    --
    @foe_pl

  • 2. Data: 2015-12-03 11:34:20
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 00:21:28 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
> [...]
    > wydawał "oryginały" ) jak i po (z "nalepką"). Te chyba mogę mu dać do
    > sprzedaży? Czy tu też są jakieś kruczki?

    A co to za dzisiejsza nowa ustawa, nie jestem na bieżąco.

    Myślę, że jak ty dasz to nic złego tobie się nie stanie
    ale jak ktoś handluje to powinien mieć dokument od ciebie,
    że to oryginały a nie kopie.

    Andrzej.

  • 3. Data: 2015-12-03 14:36:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-03 o 11:34, n...@t...net.pl pisze:

    > A co to za dzisiejsza nowa ustawa, nie jestem na bieżąco.
    >
    > Myślę, że jak ty dasz to nic złego tobie się nie stanie
    > ale jak ktoś handluje to powinien mieć dokument od ciebie,
    > że to oryginały a nie kopie.

    Ktokolwiek będzie dzisiaj interesował się legalnością starych
    kaset u handlarza starzyzną ?

    Oddać swoje stare rzeczy (w tym kasety) zawsze można.
    I to będzie zmartwienie obdarowanego czy może je wprowadzić do
    handlu a nie darczyńcy.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-12-03 21:08:36
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > Myślę, że jak ty dasz to nic złego tobie się nie stanie
    > ale jak ktoś handluje to powinien mieć dokument od ciebie,

    one były wydawane na licencji BIEM/ZAIKS. Wtedy były jak najbardziej
    oryginalne. Nie wiem czy ustawa z 1993 nie zmieniła coś w tej kwestii.

    --
    @foe_pl