  • 1. Data: 2003-07-07 05:32:06
    Temat: Zamiana mieszkan - oplaty ?
    Od: " Grzegorz" <s...@g...pl>

    Witam

    Chce zamienic mieszkania - swoje mniejsze na wieksze. Poniewaz ta sama oferte
    mam przez paru posrednikow, zastanawiam sie ktorego wybrac... Jednym z
    kryteriow mam wiarygodnosc informacji - i z tym mam problem:

    Jeden z posrednikow mowi mi, ze WSZYSTKIE OPLATY beda proporcjonalne tylko do
    roznicy w cenach obu mieszkan, czyli:
    1. prowizja posrednika
    2. oplata notarialna
    3. podatek od czynnosci cywilno-prawnych
    4. oplata sadowa (wpis do K.Wieczystej)

    - wszystko liczone od roznicy w cenach mieszkanie wieksze - mieszkanie
    mniejsze

    Czyli koszty nizsze, ale cos mi sie to wydaje grubymi nicmi szyte... Wg mnie
    to sa dwie transakcje kupna-sprzedazy, najwyzej posrednik sobie moze obnizyc
    swoja czesc.
    Bo przeciez dla sadu to sa AZ dwa wpisy do K.W. a nie TYLKO 30% wpisu,
    notariusz tez bedzie "odpowiadal" za zgodnosc z prawem obu wlasnosci a nie
    tylko 30%.

    Co Wy na to ?
    Dzieki za wszelkie podpowiedzi.

    pozdrawiam

    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-07-07 20:13:18
    Temat: Re: Zamiana mieszkan - oplaty ?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik " Grzegorz" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kryteriow mam wiarygodnosc informacji - i z tym mam problem:
    >
    > Jeden z posrednikow mowi mi, ze WSZYSTKIE OPLATY beda proporcjonalne tylko

    niestety masz rację
    a tego pośrednika to puśc kantem i poszukaj innego
    bo to ignorant, ,

    pzdr,
    JarekM