  • 1. Data: 2003-07-06 23:01:25
    Temat: spadek + podzial majatku
    Od: "Rob" <n...@i...pl>

    Krotki szkic historii z "cudownej" rodziny:

    Malzenstwo (rodzice) + 2 dzieci (syn i corka). Rodzice po 30 latach sie
    rozwodza
    (nie ma tzw. orzeczenia o winie ktoregos z nich) i nie dochodzi do podzialu
    "majatku"
    (dom+dzialka w atrakcyjnej miejscowosci+inne rodzinne nieruchomosci).
    Matka zabiera wszystko, ojciec wyprowadza sie - z roznych wzgledow rezygnuje
    z zabiegow o
    swoje prawa - nie ma sil i srodkow na podjecie walki. Calosc hipotecznie
    nalezala do obojga
    malzonkow - zostala nabyta w trakcie trwania malzenstwa ze wspolnych
    srodkow.
    Coreczka (stara panna;) mieszka z mamusia, syn jest niezalezny (wlasna
    rodzina). Po kilku
    latach ojciec umiera.

    Pytanie: co moze zrobic syn by cokolwiek "uszczknac" z rodzinnych dobr -
    mamusia nie przejawia
    najmniejszych zamiarow by rezygnowac z czegokolwiek. Rozumiem ze
    sprawiedliwosci nie ma, ale
    chodzi o zasady. Podzial przebiega na linii mama+coreczka kontra syn.

    Dzieki za wszystkie komentarze. Opis jest krotki by nie zanudzac ;)

  • 2. Data: 2003-07-07 20:25:03
    Temat: Re: spadek + podzial majatku
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    teoretycznie sprawa dość prosta,
    połówę majątku nalezna ojcu dziedziczą matka i dzieci,
    o ile dobrze pamiętam w częściach równych
    czyli po 1/3 z 50% a więc po
    1/6 całego majątku
    i tak
    do matki należeć będzie 3/6 + 1/6= 4/6,
    do córki i do syna po 1/6, i to wszystko,
    należy tylko przeprowadzić postępowanie
    spadkowe,

    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-07-07 20:28:09
    Od: "Grazyna" <g...@w...pl>

    To proste
    mamusia=1/2
    tatus=1/2
    corus=0
    synus=0
    tatus "pogibl" czyli:
    mamusia=1/2+1/2 z 1/2 tatusia = 3/4 calosci=6/8 calosci
    corus= 1/4 tatusia=1/8 calosci
    synus = 1/4 tatusia=1/8 calosci
    Jezeli nie bylo podzialu majatku m-dzy rodzicami to animozje nie maja
    znaczenia
    Nie pozostaje nic innego tylko czekac az kochana mamusie diabli wezma wtedy
    corus=synus=1/2calosci :) (chyba ze mamusia wydziedziczy)
    PS: Jak to rozwiazesz Twoja sprawa :))))
    pzdrowki - kalkulator w lape i po arszenik :)))) Robert R

  • 4. Data: 2003-07-07 23:01:44
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Grazyna napisał(a) Mon, 7 Jul 2003 22:28:09 +0200 na pl.soc.prawo:

    > mamusia=1/2+1/2 z 1/2 tatusia = 3/4 calosci=6/8 calosci
    > corus= 1/4 tatusia=1/8 calosci
    > synus = 1/4 tatusia=1/8 calosci

    Ja tak w kwesti formlanej, Rob napisał
> [...]
    > rozwodza
    > (nie ma tzw. orzeczenia o winie ktoregos z nich) i nie dochodzi do podzialu

    Czyli wychodzi mi na to że skoro rodzice byli po rozwodzie to mamusia
    nie dziedziczy po tatusiu, a więc było by taK:

    mamusia=1/2
    tatuś=1/2
    curuś=0
    synuś=0
    tatuś umiera
    mamusia=1/2
    curuś=1/2 z 1/2 tatusia = 1/4 całości
    synuś=1/2 z 1/2 tatusia = 1/4 całości

    Proszę poprawić jeśli się mylę

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    www.mariuszr.prv.pl

  • 5. Data: 2003-07-08 07:00:01
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "MariuszR" <m...@n...post.pl> napisał w wiadomości
    > Grazyna napisał(a) Mon, 7 Jul 2003 22:28:09 +0200 na pl.soc.prawo:
    > mamusia=1/2
    > curuś=1/2 z 1/2 tatusia = 1/4 całości
    > synuś=1/2 z 1/2 tatusia = 1/4 całości
    >
    > Proszę poprawić jeśli się mylę

    nie ma co poprawiac,
    jak sądzę,
    dałem się złapać w pułapke,
    z szacunkiem,
    JarekM

  • 6. Data: 2003-07-08 07:07:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarosław Matejczuk napisał:

    > Użytkownik "MariuszR" <m...@n...post.pl> napisał w wiadomości

    A według mnie to powinno być:
    mamusia = 1/2 + 1/3 tatusia
    curuś = 1/3 tatusia
    synuś = 1/3 tatusia

    No chyba że mi jakis szczegół umknął, ale to 1/2 mamusi to jest jej
    własnośc od zawsze a nie spadek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-07-08 22:16:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ >>mamusia=1/2
    >+ >>curuś=1/2 z 1/2 tatusia = 1/4 całości
    >+ >>synuś=1/2 z 1/2 tatusia = 1/4 całości

    A z czego ta 1/3 ?
    [...]
    >+ No chyba że mi jakis szczegół umknął, ale to 1/2 mamusi to jest jej
    >+ własnośc od zawsze a nie spadek.

    Tego nikt nie kwestionował :)
    Pytaniem było, czy po rozwodzie *byłemu* małżonkowi należy się
    spadek ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-07-08 22:51:25
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) Wed, 9 Jul 2003 00:16:23 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Tego nikt nie kwestionował :)
    > Pytaniem było, czy po rozwodzie *byłemu* małżonkowi należy się
    > spadek ?

    Z własnego doswiadczenia moge powiedzieć że nie, moje rodzice byli po
    rozwodzie i po mamie tylko ja dziedziczyłem.

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    www.mariuszr.prv.pl