    Date: Thu, 14 Feb 2013 10:19:07 +0100
    From: cte <c...@o...eu.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zameldowanie na pobyt stały

    Pisałem na *budowanie - wyszło że każdy może się zameldować gdzie chce
    (np. w namiocie na swojej ziemi).
    Poszedłem do urzędu i takie coś mi powiedziano:
    1. Meldunek tylko tam gdzie się faktycznie mieszka.
    (J)a na to, że mieszkam w moim byłym mieszkaniu, mogę mieszkać jeszcze
    3-5 miesięcy, ale nie mogę się zameldować (nowy właściciel sobie nie życzy)
    (U)rząd Miasta na to, że to mój problem i nowego właściciela
    2. Zameldować się w nowym domu mogę dopiero wtedy, gdy będę w nim mieszkał.
    (J) Nadzór budowlany wymaga - do odebrania budynku m.in. inwentaryzacji
    powykonawczej geodezyjnej i świadectwa energetycznego. Inwentaryzacja -
    miesiąc, świadectwa nie mam, bo ocieplać chcę dopiero latem/jesienią.
    Nie wolno mi mieszkać bez zgody nadzoru.
    (U) Ludzie mieszkają w nieodebranych domach i nic się nie dzieje.

    I takie coś mi wyszło:
    1. Jeden urząd nie pozwala się wprowadzić do budynku bez zezwolenia
    2. Drugi nie pozwala się meldować "żeby nie uskuteczniać fikcji" ale
    namawia do złamania zakazów urzędu pierwszego
    3. Ja mieszkam tu gdzie nie mogę się zameldować a nie mam zamiaru
    meldować się (to dla mnie jest właśnie fikcja) na pobyt czasowy u rodziców.

    I pytanie: jak powinno się taki miszmasz rozwiązać? Bo nawet nie wiem na
    jaki adres faktury teraz brać. Wolno na adres budowy?