  • 1. Data: 2002-04-26 19:16:46
    Temat: Zameldowanie dziecka (cudzego)
    Od: "Beata Be" <a...@p...NO_SPAM.com>

    Czy jest sposob na zameldowanie dziecka kolezanki u mnie? W urzedzie
    powiedziano ze do lat 18 dziecko musi byc zameldowane z rodzicami. Czy
    rzeczywiscie tak jest? Chodzi o rejonizacje szkoly...
    Pozdrawiam
    Beata

  • 2. Data: 2002-04-30 19:11:38
    Temat: Re: Zameldowanie dziecka (cudzego)
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Beata Be" <a...@p...NO_SPAM.com> napisał:

    >W urzedzie powiedziano ze do lat 18 dziecko musi byc zameldowane z rodzicami.
    Zameldowane winno byc tam, gdzie faktycznie mieszka (przebywa) - z KC
    art. 26. § 1. Miejscem zamieszkania dziecka pozostajacego pod władza
    rodzicielska jest miejsce zamieszkania rodziców. ALE :
    art. 27 Miejscem zamieszkania osoby pozostajacej pod opieka jest
    miejsce zamieszkania opiekuna.
    Z ustawy o ewidencji ludnosci:
    Art. 10. 1. Osoba, która przebywa w okreslonej miejscowosci pod tym
    samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiazana zameldować się na
    pobyt stały lub czasowy najpózniej przed upływem czwartej doby, liczac
    od dnia przybycia.

    Art. 9a. Za osobę nieposiadajaca pełnej zdolnosci do czynnosci
    prawnych obowiazek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub
    inna osoba sprawujaca nad nia faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego
    pobytu.
    Niech rodzice powierza ci swoja corke pod opieke - reszta j.w.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2002-05-07 13:26:17
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Beata Be" <a...@p...NO_SPAM.com> napisał w wiadomości
    > Czy jest sposob na zameldowanie dziecka kolezanki u mnie? W urzedzie
    > powiedziano ze do lat 18 dziecko musi byc zameldowane z rodzicami. Czy
    > rzeczywiscie tak jest? Chodzi o rejonizacje szkoly...

    Do szkoly mozna "chodzic bez meldunku".
    AFAIR to szkola tylko musi powiadomic gmine wlasciwa dla miejsca
    zameldowania dziecka, ze dziecko z innego "rejonu" wypelnia obowiazek
    szkolny.

    Karol