  • 1. Data: 2009-01-17 21:19:52
    Temat: Zamazanie i Kasacja
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

    Witajcie, ok. 10 lat temu zdarzyło mi się i podpadłem z 2 paragrafów.
    Nic strasznego, takie drobne rzeczy, ale wyrok był w zawieszeniu.
    Mineła już kupa czasu od tego.
    Słyszałem że jest możliwość zatarcia tego wyroku czy kasacji.
    Kompletnie nie znam się na tym, chciałbym prosić o pomoc prawnika.
    Żeby mi to wyjaśnił, jak to się załatwia i co "to daje dla mnie" czym to
    będzie skutkować.

  • 2. Data: 2009-01-17 23:18:09
    Temat: Re: Zamazanie i Kasacja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawel" <s...@t...debile> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kompletnie nie znam się na tym, chciałbym prosić o pomoc prawnika.
    > Żeby mi to wyjaśnił, jak to się załatwia i co "to daje dla mnie" czym to

    Raczej zatarcie. W kodeksie karnym masz terminy, po których to następuje.
    Nie podajesz z jakich artykułów miałeś wyrok, więc trudno dokładniej
    napisać. Skoro drobnostka, to może po prostu już się samo zatarło. Jak nie,
    to możesz złożyć wniosek,

    Zatarcie skazania skutkuje tym, że z punktu widzenia prawa uważa się je za
    niebyłe. Czyli przykładowo przy zatrudnieniu możesz pisać "nie karany".

  • 3. Data: 2009-01-18 10:42:10
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

    > napisać. Skoro drobnostka, to może po prostu już się samo zatarło. Jak
    > nie, to możesz złożyć wniosek,

    Jak to mogę sprawdzić czy się zatarło czy nie?

    > Zatarcie skazania skutkuje tym, że z punktu widzenia prawa uważa się je za
    > niebyłe. Czyli przykładowo przy zatrudnieniu możesz pisać "nie karany".

    Ale zaświadczenia o "niekaralności" już nigdy nie otrzymam? a może ta
    kasacja tu wchodzi w grę czy można się starać o to czy to bez sensu?

  • 4. Data: 2009-01-18 11:52:49
    Od: "ZbigT" <n...@o...eu>

    Nie kasacja, a zatarcie. Zaświadczenie dostaniesz z adnotacją "nia karany".
    Pzdr.

  • 5. Data: 2009-01-18 14:07:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak to mogę sprawdzić czy się zatarło czy nie?
    > Ale zaświadczenia o "niekaralności" już nigdy nie otrzymam? a może ta
    > kasacja tu wchodzi w grę czy można się starać o to czy to bez sensu?

    Otrzymasz po zatarciu skazania.

  • 6. Data: 2009-01-18 14:54:21
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

    > Otrzymasz po zatarciu skazania.

    Możecie napisać jak to sprawdzić czy to się zatarło czy nie?

  • 7. Data: 2009-01-18 15:40:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gkvfr2$2dq$1@achot.icm.edu.pl pawel <s...@t...debile>
    pisze:

    > Możecie napisać jak to sprawdzić czy to się zatarło czy nie?
    Wystąpić do KRK (Krajowy Rejestr Skazanych) o zaświadczenie o niekaralności,
    50 zł.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-01-18 17:22:03
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 17 Sty, 22:19, "pawel" <s...@t...debile> wrote:
> [...]
    > Kompletnie nie znam się na tym, chciałbym prosić o pomoc prawnika.
    > Żeby mi to wyjaśnił, jak to się załatwia i co "to daje dla mnie" czym to

    Zatarcie nastąpiło 6 miesięcy po upływie okresu próby. Jeżeli więc
    skazany zostałeś na 1 rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na 2 lata
    to zatarcie nastąpiło po 2 latach i 6 miesiącach od dnia
    uprawomocnienie się wyroku.

    Pzdr

    www.sobaszek.com.pl

  • 9. Data: 2009-01-18 18:23:55
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

> [...]
    skazany zostałeś na 1 rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na 2 lata
    to zatarcie nastąpiło po 2 latach i 6 miesiącach od dnia

    Dzięki za info, a jak to jest w przypadku gdy ktoś nie dostaje w zawieszeniu
    tylko samą grzywnę (moja znajoma jest w takiej sytuacji) złapali ją jak
    ukradła coś ze sklepu, suma tego była taka że podeszła już pod przestępstwo,
    dostała za to grzywne. Jak wtedy jest kiedy to zatarcie się uaktywnia?

  • 10. Data: 2009-01-19 19:11:11
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

    > Wystąpić do KRK (Krajowy Rejestr Skazanych) o zaświadczenie o
    > niekaralności, 50 zł.

    Nie da się bez wpłacania tej kasy? w jakiś inny sposób?