  • 1. Data: 2004-01-01 18:50:12
    Temat: Zalozenie firmy
    Od: "Qgar" <q...@i...pl>

    Nie wiem czy to pytanie jest odpowiednie na te grupe, ale ta mi sie zdala
    najbardziej odpowiednia.
    Chcialem spytac jakie sa aspekty prawne, co trzeba zrobic itp., ale przede
    wszystkim koszty zalozenia firmy, a nastepnie jej utrzymania, przy
    zalozeniu, ze firma nie przynosi dochodow.
    Dodam, ze w tej chwili jestem studentem, jak wiec sie sprawa ma w takiej
    sytuacji, a jak bedzie, gdy juz nie bede studentem (glownie chodzi o
    koszty utrzymania). Na poczatek zakladam, ze firma jest jednoosobowa
    i bedzie sie zajmowac branza informatyczna.

    Pozdrawiam
    Qgar
    q...@i...pl

  • 2. Data: 2004-01-01 20:20:33
    Temat: Re: Zalozenie firmy
    Od: "psycomy" <a...@u...pl>

    Qgar:

    > Chcialem spytac jakie sa aspekty prawne, co trzeba zrobic itp., ale przede
    > wszystkim koszty zalozenia firmy, a nastepnie jej utrzymania, przy
    > zalozeniu, ze firma nie przynosi dochodow.

    jest tego cala masa w internecie - nie wierze, ze nie mogles znalesc;
    podpowiem jednak - "koszt utrzymania firmy, ktora nie przynosi dochodu" to
    koszt abonamentu w wysokosci ponad 700 miesiecznie

    > Dodam, ze w tej chwili jestem studentem, jak wiec sie sprawa ma w takiej
    > sytuacji, a jak bedzie, gdy juz nie bede studentem

    to nie ma nic do rzeczy - abonament jest taki sam dla wszystkich

    --
    psycomy

  • 3. Data: 2004-01-01 20:58:23
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "psycomy" <a...@u...pl> napisał w wiadomości

    > jest tego cala masa w internecie - nie wierze, ze nie mogles znalesc;
    > podpowiem jednak - "koszt utrzymania firmy, ktora nie przynosi dochodu" to
    > koszt abonamentu w wysokosci ponad 700 miesiecznie

    Zalozyc i sie od razu zawiescic. Wtedy abo spada do zera :-). Tylko trzeba
    bedzie zaplacic za VAT-R i przy rejestracji, w sumie okolice 200 PLN.

    marekz

  • 4. Data: 2004-01-02 20:14:11
    Od: "Qgar" <q...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "psycomy" <a...@u...pl> napisał w wiadomości

    Nie znalazlem, bo nie wiedzialem czego dokladnie szukac.

    > Zalozyc i sie od razu zawiescic. Wtedy abo spada do zera :-). Tylko trzeba
    > bedzie zaplacic za VAT-R i przy rejestracji, w sumie okolice 200 PLN.
    Co znaczy zawiesic? Firma przestaje dzialac, czy jak?

    Pozdrawiam
    Qgar
    q...@i...pl

  • 5. Data: 2004-01-03 20:21:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, Qgar wrote:

> [...]
    >+ > bedzie zaplacic za VAT-R i przy rejestracji, w sumie okolice 200 PLN.
    >+ Co znaczy zawiesic? Firma przestaje dzialac, czy jak?

    Jakoby :)
    Zawieszenie jest problematyczne, mimo że dość powszechnie praktykowane.
    *Istnieje* pojęcie "zawieszenia" dla celów podatkowych - w końcu
    prowadzącemu DG urlop nie przysługuje, a wyjechać sobie na wakacje
    chciałby - i co może zrobić, jeśli nie ma pracowników
    a chce wybyć na urlop :) zaś z róznych przyczyn nie
    może/nie chce powierzyć komuś "księgologii" ?

    Natomiast *nie istnieje* pojęcie "zawieszenia w rejestracji".
    Nie można we wpisie w EDG/KRS uzyskać opisu "w zawieszeniu" :)

    No i wątpliwość prawna powstaje przy próbie literalnej interpretacji
    czym ma być "zawieszenie wobec ZUS" ?
    Z ZUSu trzeba DG wyrejestrować (też nie ma "zawieszenia"). I pytaniem
    pozostaje, czy stan:
    - EDG: "zarejestrowany"
    - US: "zawieszony"
    - ZUS: "wyrejestrowany"

    ...jest prawidłowy.

    IMO wątpliwości są uzasadnione, ale z tego co wiem (rzadko łażę
    do ZUSu, ale jak już zajdę to karteczki na drzwiach czytam :)) ZUS
    taki stan uznaje, przynajmniej dopóki nie dorwie do rąk dowodu
    że DG była "prowadzona" :)
    Niezawieszenie w US ZUS uznaje za dowód "prowadzenia" (m.in.,
    oczywiście !).
    Oczywiście również nie można wykluczyć że w którymś stuleciu ZUS
    zmieni zdanie i seryjnie wygra przed NSA sprawy o niepłacenie
    należnych (z tytułu "działania") składek.
    BTW: jest odrębna ścieżka dyskusji dla stanu który powstaje
    bezpośrednio po rejestracji, po terminie deklarowanym jako
    "data rozpoczęcia" ale *przed* zgłoszeniem rozpoczęcia
    w US i ZUS !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-01-03 22:11:13
    Od: "Qgar" <q...@i...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > bezpośrednio po rejestracji, po terminie deklarowanym jako
    > "data rozpoczęcia" ale *przed* zgłoszeniem rozpoczęcia
    Niby rozumiem, ale mimo to na moj mozdzek informatyka
    zakrecone to ja kiedys sloiki od musztardy.

    Pozdrawiam
    Qgar
    q...@i...pl

  • 7. Data: 2004-01-03 22:30:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, Qgar wrote:
    [...]
    >+ Niby rozumiem,

    ...to jeszcze wKF: przycinaj cytaty !
    Wdzięczność "modemowców" gwarantowana, a próbujących znaleźć
    twój tekst ukryty w cytatcie też :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)