  • 1. Data: 2004-01-01 16:16:19
    Temat: 14 dni termin odwolania, do kiedy?
    Od: <a...@w...pl>

    Dostalem wypowiedzenie z dniem 17.12.2003, odebralem i pokwitowalem
    18.12.2003
    Mialem 14 dni na odwolanie do sadu pracy, czyli wedlug moich wyliczen to
    dzis czyli 01.01.2004 jest ostatni dzien na odwolanie - tylko ze dzis nie
    nadam przesylki nigdzie...

    Czy jest jakas szansa zeby jeszcze zdazyc, nie bylo mnie, wyjechalem na
    swieta...?
    Czy nie ma znaczenia ze 1.1.2004 to nowy rok, dzien wolny? po drodze swieta
    itp?
    Moze jakies wsteczne zaswiadczenie lekarskie o chorobie, czy do sadu trzeba
    jakies specjalne przedstawic , czy zwykly swistek (jestem juz niepracujacy,
    student) ?
    Jesli mozna jakies zaswiadczenie to razem z pozwem do sadu pracy zalaczyc?

    thx za pomoc
    arrson

  • 2. Data: 2004-01-01 18:06:21
    Temat: Re: 14 dni termin odwolania, do kiedy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jeżeli termin wykonania czynności przypada na dzień ustawowo wolny od
    pracy, to czynność dokonana w pierwszym dniu roboczym uważana jest za
    wykonaną w terminie. Tak więc możesz wysłać pismo jutro.

  • 3. Data: 2004-01-01 18:06:43
    Od: <l...@p...fm>

> [...]
    > nadam przesylki nigdzie...
    >
    > Czy jest jakas szansa zeby jeszcze zdazyc, nie bylo mnie, wyjechalem na

    Termin przedluza sie do jutra ze wzgledu na to ze ostatni dzien terminu
    przypada na dzien ustawowo wolny od pracy. Jutro mozesz skutecznie wniesc
    odwolanie.

    Dan.

  • 4. Data: 2004-01-01 18:26:54
    Od: "jarzynka" <j...@p...onet.pl>

    Dziekuje ci serdecznie za odpowiedz
    Czy nie orientujesz sie w sprawie swiadectwa pracy?
    Mam na odwolanie sie od niego rowniez 7 dni, majpierw do pracodawcy pozniej
    do sadu pracy, czy musze ta procedure rownolegle prowadzic? czy sam pozew do
    sadu pracy o uczynienie bezskutecznym wypowiedzenia wystarczy, i swiadectwo
    anuluje sie w przypadku wygranej automatycznie?

    pozdrawiam
    arrson

  • 5. Data: 2004-01-01 18:49:58
    Od: <l...@p...fm>

> [...]
    swiadectwo
    > anuluje sie w przypadku wygranej automatycznie?

    A o sprostowanie jakich informacji w swiadectwie Ci chodzi?
    Czy na pewno pracodawca wypowiedzial umowe czy moze rozwiazal ja z winy
    pracownika ze skutkiem natychmiastowym? Zastanawia mnie ten termin odwolania
    , piszesz o wypowiedzeniu a podajesz ze masz 14 dni na odwolanie. Termin 14
    dniowy dotyczy rozwiazania umowy ze skutkiem natychmiastowym. Przy
    wypowiedzeniu odwolanie wnosi sie w terminie 7 dni. Byc moze to pracodawca
    blednie cie pouczyl. W takim wypadku nie poniesiesz oczywiscie konsekwencji
    i mimo wniesienia odwolania w 14 dniu, termin zostanie zachowany (mimo ze
    przy wypowiedzeniu wynosi on 7 dni)

    Dan

  • 6. Data: 2004-01-01 18:59:10
    Od: "jarzynka" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    odwolania
    > , piszesz o wypowiedzeniu a podajesz ze masz 14 dni na odwolanie.

    Tak bylo to z mojej winy, art 52 tak napisal pracodawca, ja sie z tym nie
    zgadzam i chce sie odwolac, mam nadzieje ze dobrze wyliczylem ze od dnia
    uzyskania informajci o tym tj 18.12.2003 termin 14 dni minal dzisiaj
    01.01.2004, i moge jutro spokojnie to pismo zlozyc...

    Na swiadectwie pisze ze art 52, wiec rozumie ze na pozwie musze zadac
    uznania tego za bezskuteczne, ewentualnie odszkodowania z aokres bez
    pracy...
    Ale czy wtedy wracam do pracy? u mnie to niemozliwe i szef na 100% podlozy
    mi kolejna swinie... czego powinienem zadac w tym pozwie aby dyscyplinark
    astala sie bezskuteczna i zakonczyc tam prace? (umowa na czas okreslony
    mniej niz 6 mies bez mozliwosci wczesniejszego wypowiedzenia) ???

    dziekuje ci za odpowiedzi, jestem wniezmiernie wdzieczny
    pozdrawiam
    arrson

  • 7. Data: 2004-01-01 19:22:59
    Od: <l...@p...fm>

> [...]
    > uzyskania informajci o tym tj 18.12.2003 termin 14 dni minal dzisiaj
    > 01.01.2004, i moge jutro spokojnie to pismo zlozyc...

    Jesli pismo o rozwiazaniu wreczono ci 18.12 to jutro minie ostatni dzien
    terminu.

> [...]
    > astala sie bezskuteczna i zakonczyc tam prace? (umowa na czas okreslony
    > mniej niz 6 mies bez mozliwosci wczesniejszego wypowiedzenia) ???

    Mozesz zadac przywrocenia do pracy lub odszkodowania. Wrazie uwzgl przez sad
    powodztwa o przywrocenbie to wracasz do pracy na poprzednich warunkach ( ale
    nawet jesli zazadasz przywrocenia to sad orzeknie odszkodowanie jesli w dniu
    wyrokowania minal juz okres do ktorego umowa miala trwac lub jezeli
    przywrocenie jest niewskazane ze wgledu na krotki okres jaki pozostal do jej
    uplywu). Jesli nie chcesz juz wracac do pracy to zadaj odszkodowania.
    Przysluguje Ci prawo do odszkodowania w wysokosci wynagrodzenia za okres
    jaki opozostal do rozwiazania umowy jednak nie wiecej niz za trzy miesiace.

    Co do swiadectwa pracy to jesli chodzi Ci o to ze zawiera inf o zwolnieniu
    dyscyplinarnym to nie mozesz zadac jego sprostowania w tej chwili bo na
    chwile obecna zawiera ono dane wlasciwe.Dopiero wyrok sadu uwzgledniajacy
    twoje powodztwo o odszkodowanie spowoduje ze pracodawca bedzie zobowiazany
    wydac ci nowe swiadectwo gdzie umiesci informacje ze umowa rozwiazala sie na
    skutek wypowiedzenia przez pracodawce (czyli nie dyscypl. a zwykle
    wypowiedzenie).
    Jesli natomiast w swiadectwie pracy pracodawca podal inne niz w/w dane ktore
    sie nie zgadzaja to wowczas niezaleznie od odwolania od dyscyplinarki musisz
    wystapic do pracodawcy z wnioskiem o sprostowanie swiadectwa a jak odmowi to
    ewentualnie domagac sie sprostowania w sadzie.

    Dan.

  • 8. Data: 2004-01-01 21:22:09
    Od: "jarzynka" <j...@p...onet.pl>

    Dziekuje za fachowa porade...