  • 1. Data: 2002-10-10 12:37:42
    Temat: wynajem mieszkania w czyims imieniu
    Od: "Tomek" <a...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    moja znajoma siedzi za granica,
    jej pelnoletni co prawda syn w Polsce
    lecz studiuje w innym miescie. Na Nia jest
    mieszkanie dla ktorego chce znalezc jakiegos
    lokatora i podpisac umowe najmu.

    Pytanie brzmi. Czy potrzebne mi sa jakies
    upowaznienia ?. Notarialne ?. Zeby wynajac w Jej
    imieniu ?. Czy moze to zrobic Jej syn - podpisujac
    umowe w Jej imieniu ?.

    Dziekuje za pomoc.

    Tomek

  • 2. Data: 2002-10-10 13:06:59
    Temat: Re: wynajem mieszkania w czyims imieniu
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Istota Tomek kliknęła w news:ao3s80$hpg$1@news.onet.pl co następuje:
    > Pytanie brzmi. Czy potrzebne mi sa jakies
    > upowaznienia ?. Notarialne ?. Zeby wynajac w Jej
    > imieniu ?.
    najlepiej mieć pełnomoctnictwo notarialne do wynajęcia tego mieszkania.
    Nikt nie miałby wątpliwości od kogo wynajmuje. Bez pełnomocnictwa może być
    ciężko znaleźć kogoś kto uwierzy "na piękne oczy", że syn ma zgodę matki na
    wynajem.

    > Czy moze to zrobic Jej syn - podpisujac
    > umowe w Jej imieniu ?.
    To może być ktokolwiek komu matka udzieli pełnomocnictwa.
    Tak naprawdę to pełnomoctwo nie musi być notarialne, tylko takie, jakie w
    danym kraju wymagane jest do wynajęcia mieszkania ... takie pełnomocnictwo
    poświadza tamtejszy konsulat (że zostało sporządzone zgodnie z prawem
    miejscowym).

    Radzisz
    Pisząc do mnie usuń SPAMFUJ z adresu !

  • 3. Data: 2002-10-10 13:14:11
    Temat: Odp: wynajem mieszkania w czyims imieniu
    Od: "Mariusz" <m...@h...pl>

    Czesc!
    Niestety. Syn może to zrobić ale musi mieć notarialne upoważnienie
    wystawione przez właścicielkę.
    Za granicą też można to zrobić ale potem trzeba się pofatygować do tłumacza
    przysięgłego, co niestety kosztuje.
    Pozdrawiam.
    mariusz

  • 4. Data: 2002-10-11 07:39:09
    Od: "Tomek" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > danym kraju wymagane jest do wynajęcia mieszkania ... takie pełnomocnictwo
    > poświadza tamtejszy konsulat (że zostało sporządzone zgodnie z prawem

    Mam nadzieje ze jej syn nie musi wyjechac za granice zeby w tamtejszym
    konsulacie byc obecnym przy tym poswiadczeniu ?.
    To co pisal Mariusz - o przetlumaczeniu przez tlumacza przysieglego - to po
    wystawieniu tego
    dokumentu tam i przyslaniu tu ?.

    Tomek.

  • 5. Data: 2002-10-11 08:08:58
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    A po co notarialne pełnomocnictwo? Musi byc ono w takiej formie w jakiej
    dokonuje się czynności dla której ono jest dawane. Najem - wystarczy zwykła
    forma pismena, najlepiej jak bedzie to pełnomocnictwo szczegółowe do
    dokonania tej jednej konkretnej czynności...Notarialne...no cóż może lepiej
    wygląda i budzi większe zaufanie ale w takiej sytuacji nie jest wymagane.
    Jakby chciał w jej imieniu to mieszkanie sprzedać to i owszem...

  • 6. Data: 2002-10-11 11:03:36
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Istota Tomek kliknęła w news:ao5v45$c83$1@news.onet.pl co następuje:
    > Mam nadzieje ze jej syn nie musi wyjechac za granice zeby w tamtejszym
    > konsulacie byc obecnym przy tym poswiadczeniu ?.
    oczywiście że nie, muszą tylko wpisać dane syna do pełnomocnictwa.

    > To co pisal Mariusz - o przetlumaczeniu przez tlumacza przysieglego -
    > to po wystawieniu tego dokumentu tam i przyslaniu tu ?.
    Zależy w jakim jest kraju, np. w Stanach może znleźć "polskiego" public
    notary i sporządzić pełnomocnictwo w naszym ojczystym języku, konsulat
    podbije pieczątkę (skasuje ileś $) i wszystko.
    Jeżeli sporządzi w obcym języku, konsulat podbija pieczątkę i potem trzeba w
    Polsce przetłumaczyć u przysięgłego tłumacza.
    Jeżeli właścicielka bywa w Polsce, to przecież może pełnomocnictwo zrobić w
    Polsce u polskiego notariusza.
    Mając pełnomoctnictwo syn nie musi się obawiać, że najemca w którymś
    momencie powie: "Dlaczego mam Panu płacić ??? to że jest Pan synem
    właścicielki nie upoważnia Pana do dysponowania mieszkaniem !!!"

  • 7. Data: 2002-10-11 11:15:53
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Istota Milamber kliknęła w news:ao611m$ick$1@news.tpi.pl co następuje:
    > A po co notarialne pełnomocnictwo?
    to w ten sposób myśląc mogę wynająć Twoje mieszkanie ;)) napiszę sobie na
    kartce pełnomocnictwo i już ;))

> [...]
    > wystarczy zwykła forma pismena, najlepiej jak bedzie to
    > pełnomocnictwo szczegółowe do dokonania tej jednej konkretnej
    gdzieś dzwonią tylko nie wiesz gdzie ;)) może gdyby chodziło o małżeństwo z
    których jedno jest za granicą ... to moglibyśmy dyskutować czy najem
    przekracza zwykły zarząd czy nie ... ale tutaj nie ma wątpliwości: syn NIE
    JEST właścicielem, nawet nie jest współwłaścicielem.

    > no cóż może lepiej wygląda i budzi większe
    > zaufanie ale w takiej sytuacji nie jest wymagane.
    masz rację, notarialne wygląda o wiele lepiej. Pełnomocnictwo do wynajmu w
    zwykłej formie pisemnej ??? hmmmm nigdy w życiu nie wynająłbym od takiego
    "pełnomocnika".

    > Jakby chciał w jej
    > imieniu to mieszkanie sprzedać to i owszem...
    tu się zgadzamy.

    Odpowiadaj proszę POD cytatami. Już nie wspomnę o ich cięciu ...